Reklama

Producenci żywności łapią oddech. Rośnie produkcja

Z miesiąca na miesiąc poprawiają się nastroje sektora, rośnie też sprzedaż. Dla 80 proc. firm problemem są rosnące koszty.

Aktualizacja: 20.07.2021 06:12 Publikacja: 19.07.2021 20:01

Producenci żywności łapią oddech. Rośnie produkcja

Foto: AdobeStock

Sprzedaż żywności nie była podczas pandemii ograniczana i sklepy spożywcze jako jedne z nielicznych pracowały w miarę normalnie, ale nie znaczy to, że sektor nie odczuwał zmian spowodowanych ograniczeniami w pracy handlu czy logistyki.

Dlatego podobnie jak inne branże teraz walczy o odrabianie spowodowanych pandemią strat – z coraz większym powodzeniem. Z analizy sześciu minionych edycji indeksu Food Research Institute wynika, że menedżerowie firm spożywczych są w coraz lepszych nastrojach. Z danych, które „Rzeczpospolita" publikuje jako pierwsza, wynika, że już niemal co druga firma przyznaje, iż produkcja jest już wyższa niż przed rokiem, a w 36 proc. porównywalna. O spadku r./r. mówi 15 proc. (a jeszcze w lutym wskazywało tak 22 proc.).

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Przemysł spożywczy
Ceny kawy w USA rosną przez cła Trumpa – palarnie biją na alarm
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Przemysł spożywczy
Grupa Żywiec zamyka kolejny browar. Po Leżajsku pora na Namysłów
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama