Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 30.07.2020 06:59 Publikacja: 29.07.2020 21:00
Foto: Bloomberg
Związek Firm Public Relations podsumował 2019 r. w branży. W tegorocznej edycji w rankingu podmiotów indywidualnych uczestniczyło 16 firm, a w rankingu grup – 6. Podobnie jak w poprzednich latach, także tym razem kryterium, które decydowało o pozycji agencji, był audytowany dochód z prowizji (ang. fee income), czyli przychód z tytułu opłat i prowizji od klientów agencji za jej własne usługi.
W kategorii firm indywidualnych pierwsze miejsce przypadło agencji MSL z ubiegłorocznym dochodem 18,26 mln zł (wzrost o 0,1 proc. rok do roku). Do głównych klientów MSL należeli m.in. technologiczni giganci, tacy jak Netflix czy Huawei, ale także linie lotnicze Emirates czy Procter & Gamble. Drugie miejsce w tej samej klasyfikacji należało do agencji Hill+Knowlton Strategies, która zarobiła 11,35 mln zł (wzrost o 16,7 proc. w porównaniu z 2018 r.). Także wśród klientów tej agencji był w ub.r. Huawei, a oprócz chińskiego koncernu do głównych zleceniodawców agencji należały Biedronka, Boeing czy Facebook. Trzecia lokata przypadła w udziale 38 Content Communication, która zarobiła 9 mln zł, mając w portfolio klientów, takich jak m.in. Ministerstwo Cyfryzacji. Wszystkie trzy wymienione firmy awansowały o jedno miejsce w rankingu. Przed rokiem numerem jeden byli Partner of Promotion, których zabrakło w zestawieniu.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Samorząd Mazowsza po raz drugi organizuje Kongres Mazowieckich Mediów Lokalnych. Zwieńczony zostanie przyznaniem...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Samorząd województwa mazowieckiego po raz kolejny organizuje forum poświęcone mediom lokalnym z naszego regionu....
Dziesiątki dziennikarzy relacjonujących działalność amerykańskiego Departamentu Obrony opuściły swoje biura w Pe...
Popularna w kręgach graczy platforma komunikacyjna Discord padła ofiarą poważnego ataku hakerskiego. Cyberprzest...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Kapitalizacja grupy zbudowanej przez Zygmunta Solorza podniosła się dziś o ponad 700 mln zł. Inwestorzy wzięli p...
Chcemy, żeby Nowy Ursus był czymś więcej niż projektem na 1,5 tys. mieszkań, żeby każdy nabywca otrzymywał więcej niż sam lokal - całe doświadczenie życia w dobrze zaprojektowanej przestrzeni - mówi Boaz Haim, prezes spółki Ronson Development.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas