Jak podał portal „Rynek Kolejowy”, w podwoziu pociągów dużych prędkości zauważono uszkodzenia od uderzeń tłucznia, którym są wysypane tory. Szkody były duże - stwierdzono między innymi dziury w podwoziu, przerwane izolacje i wbite w poszycie kamienie.

Awarię wykryto w piątek w aż sześciu składach Pendolino. Tego samego dnia zostały one odstawione do Olszynki Grochowskiej. PKP Intercity potwierdziło już oficjalnie te doniesienia. – Sześć pojazdów Pendolino zostało wyłączonych z ruchu ze względu na ślady po kontakcie z tłuczniem stwierdzone na podwoziu – powiedziała rzeczniczka PKP Intercity Agnieszka Serbeńska, cytowana przez „Rynek Kolejowy”. 

Dodała, że tabor jest sprawdzany a przewoźnik i zarządca torowisk badają przyczyn uszkodzeń. Firma Alstom, producent i firma odpowiedzialna za utrzymanie składów Pendolino, odmówiła komentarza w tej sprawie.