Reklama
Rozwiń
Reklama

Kiepskie wyniki polskich sklepów

Mamy niski wskaźnik powierzchni na osobę, do tego fatalną efektywność sprzedaży z 1 mkw. – wynika z raportu.

Aktualizacja: 27.07.2017 07:23 Publikacja: 26.07.2017 20:26

Kiepskie wyniki polskich sklepów

Foto: 123RF

Choć w Polsce nadal działa ponad 260 tys. sklepów, to z racji dużej liczby małoformatowych placówek nasycenie powierzchnią handlową jest bardzo niskie. Na jedną osobę przypada poniżej 1 mkw., co jest w Europie jednym z najgorszych wyników.

Polskie sklepy kiepsko wypadają też, jeśli chodzi o efektywność sprzedaży. 1 mkw. rocznie generuje średnio poniżej 2,5 tys. euro przychodu, co ponownie plasuje rynek w końcówce klasyfikacji europejskich państw. Jedynie pod względem liczby sklepów Polska jest nadal w czołówce.

Dodatkowe -10% na BLACK WEEK

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Week - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Handel
Sztuczna inteligencja pomoże w zakupach podczas Black Friday
Materiał Promocyjny
Kiedy obawy rosną, liczy się realne wsparcie
Handel
PiS chciał kupić Żabkę, teraz PSL celuje w Carrefoura
Handel
AliExpress blokuje chińskiego sprzedawcę lalek erotycznych. Przypominały dzieci
Handel
Konsument w świecie nowych cyfrowych możliwości
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępcy zwiększają skalę ataków na urządzenia końcowe – komputery i smartfony
Handel
Centra handlowe wciąż tracą klientów
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama