Reklama
Rozwiń
Reklama

Forum Cenotwórczości SEG: Jakim arsenałem dysponuje nadzorca?

Podczas IX Forum Cenotwórczości SEG poruszono m.in. temat środków nadzorczych stosowanych przez KNF w przypadku naruszania obowiązków informacyjnych i o tym jak należy się zachować w przypadku wszczęcia postepowania. Rzeczpospolita jest patronem medialnym konferencji.

Publikacja: 20.11.2019 13:46

Forum Cenotwórczości SEG: Jakim arsenałem dysponuje nadzorca?

Foto: Fotorzepa/ Krzysztof Skłodowski

Podczas panelu „Polityka nadzorcza na polskim rynku kapitałowym" dr Mirosław Kachniewski, prezes Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych pytał o narzędzia, jakie ma do dyspozycji regulator.

KNF może nałożyć na spółkę sankcje w postaci np. decyzji o wycofaniu podmiotu z obrotu giełdowego. Oprócz tego, może nałożyć również sankcje finansowe i nie musi ograniczać się jedynie do samej spółki – kara finansowa może być nałożona na członków zarządu czy rady nadzorczej. Mniej dotkliwym i częstszym rozwiązaniem są natomiast zalecenia. KNF może wydać zalecenia w celu zaprzestania naruszania obowiązków informacyjnych przez spółkę.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Finanse
Wyprzedaż bitcoina jest oznaką szerszego niepokoju na rynkach globalnych
Finanse
Prognozy Goldman Sachs dla rynków na 2026 rok
Finanse
Walka o rosyjskie aktywa. Bruksela kontra Bruksela
Finanse
Niesolidny jak czterdziestolatek. Polacy w pętli zadłużenia
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Finanse
Polacy czują potrzebę edukacji finansowej
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama