Reklama

CBOS: najnowsze badania dotyczące młodzieży

Mniej młodzieży na lekcjach religii, więcej uzależnionych od Internetu. Leki uspakajające i cyberprzemoc na porządku dziennym. CBOS pokazał najnowsze badania dotyczące młodzieży.

Aktualizacja: 05.06.2019 13:27 Publikacja: 05.06.2019 12:58

CBOS: najnowsze badania dotyczące młodzieży

Foto: Adobe Stock

Niemal co trzeci uczeń twierdzi, że czuje się w szkole zestresowany. To spora zmiana w ciągu ostatnich dwóch lat, kiedy skarżyło się na to 20 proc. ankietowanych – wynika z badania „Młodzież" przeprowadzonego jesienią ubiegłego roku przez CBOS na zlecenie Krajowego Biura Do Spraw Narkomanii. (projekt jest prowadzony od 2003 r.). W badaniu wzięli udział uczniowie w wieku 18-19 lat.

W parze z tym idzie wzrost zażywanych środków uspokajających i nasennych bez wskazań lekarza (leki bez recepty)– to drugie spośród substancji o działaniu psychoaktywnym po marihuanie i haszyszu, po które chętnie sięga młodzież. W ciągu ostatniego roku wsparło się nimi 14 proc. ankietowanych. To w porównaniu do 2016 r. wzrost o 5 punktów procentowych. W ciągu ostatnich 30 dni po takie tabletki sięgnął co dziesiąty.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Nieruchomości
Czy wspólnota mieszkaniowa może odmówić remontu balkonów i garażu? Wyrok NSA
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Oświata i nauczyciele
Uczniowie i nauczyciele alarmują w sprawie tzw. godzin basiowych. „To tykająca bomba”
Dane osobowe
Chciał usunięcia danych z policyjnego rejestru, by dostać pracę. Wyrok NSA
Sądy i trybunały
Sędzia z dwoma paszportami? Resort Żurka chce powrotu do zasady sprzed rządów PiS
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Nieruchomości
Kiedy można domagać się drogi koniecznej? Ważny wyrok Sądu Najwyższego
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama