Reklama

Renault uprzedza: ten rok będzie gorszy

Renault uprzedził, że w tym roku jego sprzedaż zmaleje, a marża będzie niższa od zakładanej z powodu problemów na kilku rynkach (Turcja, Argentyna). Na giełdzie stracił z tego powodu prawie 15 proc.

Publikacja: 20.10.2019 10:50

Renault uprzedza: ten rok będzie gorszy

Foto: AFP

Francuska grupa podała również, że nowe kierownictwo (Clotilde Delbos z dwoma zastępcami za Thierry Bolloré) dokona ponownej oceny założeń średnioterminowych w związku z mniej korzystną koniunkturą od wcześniej zakładanej — podał Reuter.

Renault spodziewa się obecnie zmniejszenia rocznych obrotów o 3-4 proc. zasadniczo z powodu pogorszenia się sytuacji w Turcji i Argentynie, dotąd zakładał powtórzenie wyniku z 2018 r. Marża operacyjna wyniesie 5 proc. a nie 6, firma nie może też zagwarantować, że przepływy netto wolnej gotówki będą dodatnie. Francuzi ogłoszą 25 października bilans III kwartału, ale uprzedzili już, że obroty zmalały o 1,6 proc. do 11,3 mld euro (o 1,4 proc. w cenach stałych).

Ogłoszone informacje sprawiły, że akcje Renaulta straciły w Paryżu przejściowo 14,9 proc., a sesję zakończyły spadkiem o 11,5 proc.

Analitycy spodziewali się zmiany końcowych wyników, największym szokiem było dla nich ostrzeżenie dotyczące zmniejszenia zysku operacyjnego o 600 mln euro. „Nie jest zaskoczeniem, że Renault obniżył spodziewane wyniki roczne, ale wielkość tego obniżenia" — stwierdzili analitycy z Jefferies. Według ich kolegów z Evercore, „do uprzedzenia o gorszych wynikach doszło w czasie dużej niestabilności w Renault i w Nissanie".

P. o. szefa, Clotilde Delbos wyjaśniła, że zmiana rocznych założeń wynika też z tego, iż Renault nie potrafił opanować kosztów prac badawczo-rozwojowych na tyle, na ile zakładał na początku II półrocza. Poza trudniejszymi warunkami na rynku, plan działań ogłoszony w końcu lipca sprawił też pewien zawód — dodała.

Reklama
Reklama

Producenci pojazdów mają do czynienia z zaostrzaniem w Europie przepisów dotyczących środowiska i z koniecznością inwestowania, aby nie zostać w tyle w pracach nad samochodami elektrycznymi i autonomicznymi. Oba te czynniki mają ujemny wpływ na ich finanse. Aby sprostać tym wyzwaniom i zmniejszać koszty Renault zamierza ożywić sojusz z Nissanem, który też zmienił kierownictwo.

Biznes
Ostrzeżenie szefa NATO, eksport polskich kosmetyków i cła Meksyku na Chiny
Biznes
Nowa Jałta, czyli nieznane szczegóły planu Donalda Trumpa
Materiał Promocyjny
Polska jest dla nas strategicznym rynkiem
Biznes
MacKenzie Scott rozdaje majątek. Była żona Bezosa przekazała ponad 7 mld dolarów
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Biznes
Bruksela pod presją, kredyty Polaków i bariery handlowe w UE
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama