fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biznes

Kielce stały się rowerową stolicą środkowej Europy

Polska jest czołowym producentem rowerów w Europie
shutterstock
Ponad 150 wystawców z 15 krajów wzięło udział w X jubileuszowych targach Bike Expo w Kielcach, trwających od 19 do 21 września.

Kielce Bike Expo to największe spotkanie branży rowerowej w Europie Środkowo-Wschodniej. Targi przyciągają wytwórców sprzętu, jego dystrybutorów, importerów oraz właścicieli sklepów sportowych z Polski i zagranicy. Co roku wśród wystawców są nie tylko topowi producenci rowerów, ale również firmy zajmujące się częściami i serwisowaniem, a także marki odzieżowe.

– Minęło 10 lat, odkąd zdecydowaliśmy się zaprosić przedstawicieli branży rowerowej do Targów Kielce i?ani przez chwilę nie żałowaliśmy tej decyzji. To dekada spotkań ze wspaniałymi ludźmi: przedsiębiorcami, sportowcami i?miłośnikami aktywnego spędzania wolnego czasu – powiedział podczas ubiegłotygodniowej imprezy Andrzej Mochoń, prezes Targów Kielce.

Podczas tegorocznej edycji swoją ofertę zaprezentowało ponad 150 wystawców z 15 krajów. Na stoiskach pojawiły się najnowsze modele jednośladów i oprzyrządowanie. Goście mieli możliwość zapoznania się z szeroką ofertą hulajnóg i rowerów elektrycznych. Te ostatnie stają się w Polsce coraz bardziej popularne. – Cieszymy się, że zaczyna wzrastać zainteresowanie rowerami elektrycznymi w?Polsce. Jeszcze nie jest ono masowe, ale bardzo zauważalne. Wszystko wskazuje, że wiele modeli elektryków, które można było zobaczyć na naszych targach, z?powodzeniem będzie sprzedawanych w?sklepach w?nadchodzącym sezonie – mówił Krzysztof Dylewski, prezes Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego.

Podczas Kielce Bike Expo zorganizowano dla przedstawicieli branży konferencje w ramach Akademii Bike Expo oraz coaching z Janem Kubicą. Dla producentów przygotowano m.in. zajęcia dotyczące zarządzania strategicznego, natomiast dla właścicieli sklepów – szkolenia związane z rozwojem sprzedaży internetowej i łączących się z nim zagrożeń.

Były także seminaria i spotkania. Jednym z gości targów był ambasador Tajwanu Weber Shih. Wziął udział w seminarium „Tajwański przemysł rowerowy", podczas którego omawiano problematykę tajwańskiej branży rowerowej, doświadczeń tajwańskich marek na polskim rynku oraz współpracy polskich firm z tajwańskimi dostawcami. Odbyły się również spotkania z przedstawicielami stowarzyszeń rowerowych z Tajwanu i Chin.

Duże zainteresowanie wzbudziła konferencja „Wykorzystanie roweru jako środka transportu użytkowego w miastach", a także seminarium „Biznes wybiera mediacje" organizowane przez Centrum Arbitrażu i Mediacji przy Staropolskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej. Szereg atrakcji przewidziano w ostatnim dniu targów, tradycyjnie otwartym dla wszystkich rowerowych fanów. Na targowych terenach zorganizowane zostało Miasteczko Ruchu Rowerowego i bezpłatna strefa testowa e-rowerów i hulajnóg. Oprócz jazdy na stoiskach testowych można było dowiedzieć się o zasadach ich działania. Na miłośników starszych modeli jednośladów czekały wystawy: rowerów klasycznych i zabytkowych. Podczas wydarzenia organizowanego przez Radomskie Towarzystwo Retrocyklistów Sprężyści oraz Fundację Wspierania Kultury Sztuki i Sportu można było zobaczyć m.in. przedwojenne rowery Łucznik, a także pamiątki sportowe.

Nie zabrakło imprez sportowych. Do Kielc zawitał Bike Atelier MTB Maraton, w którym udział wzięło ponad 500 uczestników. W sobotę odbyła się parada rowerowa, która tradycyjnie wyruszyła z kieleckiego rynku do siedziby Targów Kielce.

Polska od lat pozostaje jednym z bardziej znaczących producentów rowerów w Europie. Udział polskiej produkcji w europejskim rynku od 2015 roku utrzymuje się na poziomie 9 proc. Daje nam to czwarte miejsce za Portugalią, Niemcami i Włochami. Z badań konsumenckich przeprowadzonych na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego wynika, że liczba rowerów zakupionych w ciągu ostatnich lat utrzymuje się na podobnym poziomie. Zwiększa się za to ich wartość. W 2017 r. Polacy wydawali na nowe rowery średnio po 2263 zł. To o 653 zł więcej niż rok wcześniej. Najczęściej kupowane były rowery górskie, ale także miejskie.

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA