Reklama
Rozwiń
Reklama

Jak skutecznie chronić nasze dane

Wejście w życie przepisów o ochronie danych osobowych (RODO) radykalnie wzmocniło ochronę naszego prawa do prywatności. Dla firm i organizacji gromadzących dane jest to wyzwanie. Wpadki zdarzają się nawet największym

Aktualizacja: 07.08.2020 17:12 Publikacja: 07.08.2020 17:06

Jak skutecznie chronić nasze dane

Foto: Adobe Stock

Nasze dane osobowe są coraz lepiej chronione. Do radykalnej poprawy w tym zakresie przyczyniło się wejście w życie unijnego prawa o ochronie danych osobowych. Od 28 maja 2018 roku informacje o osobach fizycznych i ich przetwarzanie podlegają ścisłym regulacjom.

Unijni prawodawcy wyszli w ten sposób naprzeciw głosom konsumentów, szczególnie internautów, którzy chcieli większej ochrony swoich danych. W efekcie unijne rozporządzenie zapewnia łatwiejszy do nich dostęp, w tym pozwala na uzyskanie większej liczby informacji o sposobie ich przetwarzania; informacje te mają być także dostępne w przejrzysty i zrozumiały sposób. Sprecyzowane zostało także prawo do usunięcia danych (czyli prawo do „bycia zapomnianym").

Pozostało jeszcze 91% artykułu

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Biznes
Spór o przepisy antynikotynowe na szczycie WHO w Genewie
Biznes
Superman #1 z pierwszego nakładu DC najdroższym komiksem w historii
Biznes
Autoportret Fridy Kahlo sprzedany za 55 mln dolarów. To rekord dla dzieła stworzonego przez kobietę
Biznes
Plan USA dla Ukrainy, AI uderza w copywriterów i impas na COP30
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Biznes
Wojna Putina zatapia stocznie Rosji. Nie płacą i zwalniają
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama