Aktualizacja: 10.05.2017 20:34 Publikacja: 10.05.2017 20:34
2 zdjęcia
ZobaczFoto: Fotolia
– To jeden z papierków lakmusowych sytuacji ekonomicznej, zwyżki tej branży dobrze rokują całej gospodarce – uważa Tomasz Starzyk z wywiadowni gospodarczej Bisnode Polska.
Największy wzrost odnotował segment opakowań kosmetyków oraz żywności. W strukturze rynku w 2016 roku udział opakowań do żywności i napojów wyniósł 63,8 proc., te dla wyrobów inwestycyjnych (chemia, AGD, RTV, meble itp.) to 22,9 proc., dla przemysłu farmaceutycznego – 6,8 proc., a dla przemysłu kosmetycznego 6,5 proc. – Członkowie izby oczekują dobrych perspektyw dla branży. Wiąże się to z ogólną sytuacją gospodarczą i z rosnącym popytem na towary, które wymagają opakowania. Nasza sprzedaż zależy też od zamożności społeczeństwa. Przyjmuje się, że na każdy procent wzrostu PKB rynek opakowań powiększa się o 2 proc. – wyjaśnia dyrektor PIO Wacław Wasiak. Dodaje, że widoczny jest także wpływ programu 500+. – Z 23 mld zł, które w tym roku trafią do beneficjentów tego programu, 10 mld zł zasili rynek dóbr szybko rotujących, które wymagają opakowań – podkreśla dyrektor PIO.
Od doradztwa na etapie wyboru technologii, przez budowę, po wieloletnią obsługę stacji LNG. Jarosław Patyk, wice...
W 2024 roku rynek telekomunikacyjny w Polsce zwolnił tempo wzrostu, choć rachunki użytkowników operatorów poszły...
Północnoamerykański oddział rosyjskiego holdingu stalowego Evraz objętego sankcjami USA dostanie się amerykański...
Wojsko podpisało umowę na zakup 24 pocisków powietrze – powietrze AIM-9L Sidewinder, które mogą być wykorzystywa...
We wtorek 1 lipca rozpoczyna się w Warszawie trzydniowy Kongres Statystyki Polskiej. W programie m.in. wykorzyst...
Nowy budżet Unii może być mniej korzystny dla Polski. Niemcy krytykują brak postępów w rozmowach z USA. Kanada w...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas