Reklama

Świetne prognozy dla kartonów i słoików

Wartość produkcji tej branży w Polsce w 2016 roku przekroczyła 9 mld euro, rosnąc w ciągu roku o 5,8 proc. – wynika z analiz Polskiej Izby Opakowań. Kolejne lata mają być równie dobre.

Publikacja: 10.05.2017 20:34

Foto: Fotolia

– To jeden z papierków lakmusowych sytuacji ekonomicznej, zwyżki tej branży dobrze rokują całej gospodarce – uważa Tomasz Starzyk z wywiadowni gospodarczej Bisnode Polska.

Największy wzrost odnotował segment opakowań kosmetyków oraz żywności. W strukturze rynku w 2016 roku udział opakowań do żywności i napojów wyniósł 63,8 proc., te dla wyrobów inwestycyjnych (chemia, AGD, RTV, meble itp.) to 22,9 proc., dla przemysłu farmaceutycznego – 6,8 proc., a dla przemysłu kosmetycznego 6,5 proc. – Członkowie izby oczekują dobrych perspektyw dla branży. Wiąże się to z ogólną sytuacją gospodarczą i z rosnącym popytem na towary, które wymagają opakowania. Nasza sprzedaż zależy też od zamożności społeczeństwa. Przyjmuje się, że na każdy procent wzrostu PKB rynek opakowań powiększa się o 2 proc. – wyjaśnia dyrektor PIO Wacław Wasiak. Dodaje, że widoczny jest także wpływ programu 500+. – Z 23 mld zł, które w tym roku trafią do beneficjentów tego programu, 10 mld zł zasili rynek dóbr szybko rotujących, które wymagają opakowań – podkreśla dyrektor PIO.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Spotkanie Trump–Xi, ustawa schronowa a ceny mieszkań, auta w Polsce tanieją
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Centra usług widzą szansę w rozwoju AI. Czas transformacji
Biznes
Równe płace, równe szanse – Grupa Żabka ponownie z certyfikatem EQUAL-SALARY
Biznes
Horyzont Europa to Liga Mistrzów europejskiej nauki
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Patronat Rzeczpospolitej
Horizon4Poland’25 – największy matchmaking w Polsce!
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama