fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biznes

Sieć Meliá dyskryminowała klientów, teraz zapłaci grzywnę

Bloomberg
Pion konkurencji UE ukarał grzywną 6,7 mln euro hiszpańską sieć Meliá Hotels International za dyskryminowanie klientów zależnie od kraju pochodzenia przy rezerwowaniu pobytu przez Internet.

Grzywna zmniejszona o 30 proc. w zamian za przyznanie się przez sieć do winy kończy 3-letnie śledztwo dotyczące 15 firm podejrzewane o ograniczanie internetowej sprzedaży elektroniki użytkowej, gier wideo i rezerwacji pokojów hotelowych. Sieć „Meliá zabroniła tour-operatorom swobodnego oferowania pobytów w hotelach wszędzie w Europie. W konsekwencji tego konsumenci mieli dostęp do różnych ofert i do różnych cen zależnie do swego pochodzenia. Takie postępowanie jest nielegalne według norm o ochronie konkurencji. Konsumenci muszą mieć możliwość korzystania w pełni z jednolitego rynku i mieć dostęp do najlepszych ofert"— oświadczyła w komunikacie komisarz ds. konkurencji Margrethe Vestager.

Komisja Europejska zakończyła także postępowanie wobec 4 biur podróży które miały kontrakt z hiszpańską siecią hotelową. Uruchamiając postępowanie w 2017 r. wymieniła Kuoni, REWE i Thomasa Cooka. — pisze Reuter.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA