Reklama

Sieć Meliá dyskryminowała klientów, teraz zapłaci grzywnę

Pion konkurencji UE ukarał grzywną 6,7 mln euro hiszpańską sieć Meliá Hotels International za dyskryminowanie klientów zależnie od kraju pochodzenia przy rezerwowaniu pobytu przez Internet.

Publikacja: 23.02.2020 14:29

Sieć Meliá dyskryminowała klientów, teraz zapłaci grzywnę

Foto: Bloomberg

Grzywna zmniejszona o 30 proc. w zamian za przyznanie się przez sieć do winy kończy 3-letnie śledztwo dotyczące 15 firm podejrzewane o ograniczanie internetowej sprzedaży elektroniki użytkowej, gier wideo i rezerwacji pokojów hotelowych. Sieć „Meliá zabroniła tour-operatorom swobodnego oferowania pobytów w hotelach wszędzie w Europie. W konsekwencji tego konsumenci mieli dostęp do różnych ofert i do różnych cen zależnie do swego pochodzenia. Takie postępowanie jest nielegalne według norm o ochronie konkurencji. Konsumenci muszą mieć możliwość korzystania w pełni z jednolitego rynku i mieć dostęp do najlepszych ofert"— oświadczyła w komunikacie komisarz ds. konkurencji Margrethe Vestager.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Porozumienie USA–Chiny, fala pustostanów nadchodzi i napięcia Bruksela–Pekin
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Zmarł Maciej Adamkiewicz, twórca sukcesu Adamed Pharma. Miał tylko 59 lat
Biznes
Francis Ford Coppola sprzedaje luksusowe zegarki. „Jestem bankrutem”
Biznes
Najnowsza, eksperymentalna szczepionka Moderny okazała się nieskuteczna
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Czarny czwartek Kremla, sankcje USA i UE, Europa buduje konkurencję dla Muska
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama