- Chcemy nadal wykorzystywać i rozwijać markę Solaris, a także zachować jej polski charakter – zapowiedział Andres Arizkorreta, prezes i dyrektor generalny CAF. Jego zdaniem, inwestycja w Solarisa otwiera nowe, strategiczne rynki dla CAF. - Razem z Solarisem chcemy być liderem w zakresie rozwiązań miejskiej mobilności wykraczających poza pojazdy szynowe, szczególnie w segmencie elektromobilności – dodał Arizkorreta. Zapewnił, że CAF będzie kontynuował współpracę z dotychczasowymi partnerami i wywiąże się z zawartych przez firmę z Bolechowa umów.

Solaris to czołowy polski producent pojazdów komunikacji miejskiej: autobusów, trolejbusów i tramwajów. Do tej pory firma dostarczyła do 32 państw na świecie blisko 17 000 pojazdów. Spółka zatrudnia ponad 2300 osób w Polsce i blisko 300 pracowników w swoich zagranicznych oddziałach.

Firma CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles) to hiszpański producent notowany na giełdzie. Zajmuje się projektowaniem, produkcją, utrzymaniem i dostawą taboru kolejowego oraz pojazdów szynowych.