Reklama

Idea Bank: problemy z księgowaniem

Klienci mogli mieć podwójnie zaksięgowane transakcje przeprowadzone w ostatni weekend. Bank deklaruje, że jeszcze dzisiaj naprawi system i wprowadzi odpowiednie korekty.

Aktualizacja: 20.11.2019 12:29 Publikacja: 20.11.2019 12:07

Idea Bank: problemy z księgowaniem

Foto: materiały prasowe

Idea Bank poinformował, że 19 listopada w wyniku błędu zostały podwójnie zaksięgowane na rachunkach klientów rozliczenia transakcji płatniczych dokonanych przez nich w ostatni weekend, czyli między 16 a 18 listopada. W pliku rozliczeniowym mogą się również pojawić nieliczne transakcje z 15 listopada.

Bank wskazuje, że przyczyna błędu została zdiagnozowana i pracuje nad jej jak najszybszym rozwiązaniem. „Wszystkie przypadki podwójnego księgowania zostaną usunięte z systemu dzisiaj (środa – red.) do końca dnia – zostaną wprowadzone korekty błędnych transakcji na rachunkach klientów. W następnych dniach bank będzie dokonywał korekt ewentualnych konsekwencji błędu, np. naliczonych nienależnie odsetek od debetu" – informuje Idea Bank. Klienci, którzy zauważyli nieprawidłowość na swoich kontach nie muszą dokonywać żadnych zgłoszeń – zwrot środków ma zostać dokonany automatycznie.

„Przepraszamy klientów za wszystkie niedogodności, w tym za automatyczną wysyłkę sms-ów o rzekomym przekroczeniu salda na kartach płatniczych" – podał bank w stanowisku.

[aktualizacja]

O godz. 16:15 bank poinformował, że usunął awarię, która spowodowała podwójne księgowania części transakcji płatniczych.

Reklama
Reklama

„Wszyscy klienci otrzymali zwrot nieprawidłowo pobranych środków poprzez odpowiednią korektę na należących do nich rachunkach. Tak jak informowaliśmy wcześniej, nie były wymagane żadne działania po stronie klientów banku – środki zostały zwrócone automatycznie. W najbliższych dniach bank będzie dokonywał korekt skutków błędnych księgowań, np. bezpodstawnie naliczonych odsetek, czy kosztów prowizji od błędnie zaksięgowanych transakcji.

Raz jeszcze przepraszamy naszych klientów za wszystkie niedogodności, w tym za utrudniony dostęp do naszych infolinii w dniu dzisiejszym, wynikający z wzrostu liczby udzielanych konsultacji” – podał bank.

Banki
Jest zgoda KNF na sprzedaż detalu Citi Banku. Kupi VeloBank
Banki
Czy UniCredit namiesza na polskim rynku? „Nie jest skazany na sukces”
Banki
Bank Pocztowy chce urosnąć i zwiększyć zyski
Banki
EBC odrzuca plan kredytu dla Ukrainy. 140 mld euro pozostaje zamrożone
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Banki
Klamka zapadła, banki zapłacą wyższy CIT. Kto na tym zyska, a kto straci?
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama