Idea Bank: problemy z księgowaniem

Klienci mogli mieć podwójnie zaksięgowane transakcje przeprowadzone w ostatni weekend. Bank deklaruje, że jeszcze dzisiaj naprawi system i wprowadzi odpowiednie korekty.

Aktualizacja: 20.11.2019 12:29 Publikacja: 20.11.2019 12:07

Idea Bank: problemy z księgowaniem

Foto: materiały prasowe

Idea Bank poinformował, że 19 listopada w wyniku błędu zostały podwójnie zaksięgowane na rachunkach klientów rozliczenia transakcji płatniczych dokonanych przez nich w ostatni weekend, czyli między 16 a 18 listopada. W pliku rozliczeniowym mogą się również pojawić nieliczne transakcje z 15 listopada.

Bank wskazuje, że przyczyna błędu została zdiagnozowana i pracuje nad jej jak najszybszym rozwiązaniem. „Wszystkie przypadki podwójnego księgowania zostaną usunięte z systemu dzisiaj (środa – red.) do końca dnia – zostaną wprowadzone korekty błędnych transakcji na rachunkach klientów. W następnych dniach bank będzie dokonywał korekt ewentualnych konsekwencji błędu, np. naliczonych nienależnie odsetek od debetu" – informuje Idea Bank. Klienci, którzy zauważyli nieprawidłowość na swoich kontach nie muszą dokonywać żadnych zgłoszeń – zwrot środków ma zostać dokonany automatycznie.

„Przepraszamy klientów za wszystkie niedogodności, w tym za automatyczną wysyłkę sms-ów o rzekomym przekroczeniu salda na kartach płatniczych" – podał bank w stanowisku.

[aktualizacja]

O godz. 16:15 bank poinformował, że usunął awarię, która spowodowała podwójne księgowania części transakcji płatniczych.

„Wszyscy klienci otrzymali zwrot nieprawidłowo pobranych środków poprzez odpowiednią korektę na należących do nich rachunkach. Tak jak informowaliśmy wcześniej, nie były wymagane żadne działania po stronie klientów banku – środki zostały zwrócone automatycznie. W najbliższych dniach bank będzie dokonywał korekt skutków błędnych księgowań, np. bezpodstawnie naliczonych odsetek, czy kosztów prowizji od błędnie zaksięgowanych transakcji.

Raz jeszcze przepraszamy naszych klientów za wszystkie niedogodności, w tym za utrudniony dostęp do naszych infolinii w dniu dzisiejszym, wynikający z wzrostu liczby udzielanych konsultacji” – podał bank.

Idea Bank poinformował, że 19 listopada w wyniku błędu zostały podwójnie zaksięgowane na rachunkach klientów rozliczenia transakcji płatniczych dokonanych przez nich w ostatni weekend, czyli między 16 a 18 listopada. W pliku rozliczeniowym mogą się również pojawić nieliczne transakcje z 15 listopada.

Bank wskazuje, że przyczyna błędu została zdiagnozowana i pracuje nad jej jak najszybszym rozwiązaniem. „Wszystkie przypadki podwójnego księgowania zostaną usunięte z systemu dzisiaj (środa – red.) do końca dnia – zostaną wprowadzone korekty błędnych transakcji na rachunkach klientów. W następnych dniach bank będzie dokonywał korekt ewentualnych konsekwencji błędu, np. naliczonych nienależnie odsetek od debetu" – informuje Idea Bank. Klienci, którzy zauważyli nieprawidłowość na swoich kontach nie muszą dokonywać żadnych zgłoszeń – zwrot środków ma zostać dokonany automatycznie.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Banki
Saga frankowa drenuje banki. Czy uchwała Sądu Najwyższego coś zmieni?
Banki
Zmiany w zarządzie największego polskiego banku. Nowy wiceprezes PKO
Materiał Partnera
Kredyt Unia to wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO
Banki
Zysk Aliora nieco powyżej oczekiwań
Banki
Strata NBP w 2023 roku poszła w miliardy złotych. Adam Glapiński pod ostrzałem