Reklama

Walkę na kosmetyki i chemię wygrywają sieci

Już nie tylko żywność, ale też kosmetyki i produkty chemiczne wolimy kupować głównie w dużych sklepach. Dlatego choć to perspektywiczny, wart ponad 20 mld zł rynek, to liczba sprzedawców spada.

Aktualizacja: 21.06.2017 07:34 Publikacja: 20.06.2017 20:31

Walkę na kosmetyki i chemię wygrywają sieci

Foto: Fotorzepa/Rafał Guz

W tym segmencie powtarza się scenariusz znany z rynku spożywczego. Choć nadal najwięcej działa małych drogerii i sklepów z ofertą chemiczną, to jednocześnie ta część kurczy się zdecydowanie najszybciej.

Z danych firmy Nielsen wynika, że w 2016 r. liczba dużych sklepów sprzedających kosmetyki i chemię wzrosła o 1 proc., do ponad 7,2 tys., a jednocześnie małych placówek ubyło 3 proc. i ich liczba spadła do 99,2 tys.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Analizy Rzeczpospolitej
Wynajem aut rośnie, ale kłopotów w tej branży też nie brakuje
Analizy Rzeczpospolitej
Analiza danych mocno zyskuje na znaczeniu
Analizy Rzeczpospolitej
Budownictwu potrzeba prewencji
Analizy Rzeczpospolitej
Nowe technologie wspierają mury
Reklama
Reklama