Wykuwanie kadr dla energetyki

Klasy patronackie, stypendia, staże i gwarancja pracy dla najlepszych – w ten sposób energetyczna spółka spogląda na rynek pracy.

Publikacja: 12.04.2018 21:00

Tauron współpracuje z ponad 50 placówkami edukacyjnymi. Na zdjęciu minister edukacji Anna Zalewska i

Tauron współpracuje z ponad 50 placówkami edukacyjnymi. Na zdjęciu minister edukacji Anna Zalewska i prezes Tauronu Filip Grzegorczyk

Foto: Fotorzepa, Krzysztof Pacholak

W Zespole Szkół w Libiążu otwarto pierwszą w historii Grupy Tauron klasę patronacką kształcącą na kierunku technik energetyk. Liczy 31 uczniów. – Przede wszystkim chętnych przyciąga marka firmy, gwarancja praktyk i staży, możliwość uczenia się od najlepszych, także gwarancja pracy dla najlepszych uczniów. Mamy bardzo dobre relacje i doświadczenie współpracy z Tauronem – podkreśla Bogumiła Buchała, dyrektor Zespołu Szkół.

Od 2006 r. szkoła prowadzi bowiem klasy patronackie Tauron Wydobycia (podpisane z poprzednikiem – Polskim Koncernem Węglowym) w kierunku technik górnictwa podziemnego. Spółka funduje absolwentom stypendia, którzy kontynuują studia w kierunku górnictwa. Podobne umowy patronackie podpisano w Brzeszczach, Jaworznie czy Chrzanowie – dzięki nim uczniowie technikum mają gwarancję odbycia praktycznej nauki zawodu w zawodach: technik górnictwa podziemnego, elektryk, elektronik, mechanik oraz technik przeróbki kopalin stałych. Pomysł sprawdził się, dlatego Grupa Tauron chce inwestować według podobnego modelu w przyszłe kadry dla energetyki.

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Subskrybuj
gazeta
100 Lat Polskiej Gospodarki
Grzegorz W. Kołodko: Największym wyzwaniem jest demografia
100 Lat Polskiej Gospodarki
Jan Grzegorz Prądzyński: Wielkim wyzwaniem będą samochody autonomiczne
100 Lat Polskiej Gospodarki
Dąbrowski: Otworzyć się na potrzeby nowego pokolenia
100 Lat Polskiej Gospodarki
Gróbarczyk: 5 minut, które trzeba wykorzystać
100 Lat Polskiej Gospodarki
Dziubiński: Mamy wielki potencjał
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku