Reklama

Kawa i hot-dogi robią swoje. Choć w dyskontach ruch rośnie, to mogą się bać

Choć Biedronka i Lidl nie mają sobie równych pod względem wartości obrotów, to klienci zdecydowanie najczęściej odwiedzają sklepy typu convenience, takie jak Żabka, ABC czy Groszek. Mimo wyższych cen mają one wabiki, np. ciepłe posiłki.

Publikacja: 24.10.2025 04:03

Kawa i hot-dogi robią swoje. Choć w dyskontach ruch rośnie, to mogą się bać

Foto: Bloomberg

W trzecim kwartale 2025 r. za 44 proc. wizyt konsumentów w sieciach spożywczych odpowiadały sieci sklepów convenience typu Żabka, Carrefour Express czy Odido. W tym samym czasie dyskonty miały w tym torcie udział 31,9 proc., a supermarkety 18,9 proc. – wynika z badania Proxi.Cloud, którego wyniki „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza. Powstało ono w oparciu o analizę ruchu w 42,3 tys. sklepów i zachowania 1,5 mln konsumentów.

Do której sieci zaglądamy najczęściej

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Raporty ekonomiczne
Era „ciemnych fabryk”. AI bierze się za produkcję
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Raporty ekonomiczne
Branża IT z większym optymizmem, lecz nadal tnie zatrudnienie
Raporty ekonomiczne
Koniunktura w polskiej gospodarce na ścieżce mozolnej poprawy
Raporty ekonomiczne
Boom inwestycji publicznych. Ale liczy się jakość, a nie ilość
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Raporty ekonomiczne
UE pożyczy nam na inwestycje w zbrojeniówkę? Jest nowy pomysł
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama
Reklama