Dolina Służewiecka: dwa warianty trasy

Ratusz zrezygnował z najtańszej – wartej ok. 250 mln zł – koncepcji przebudowy ul. Dolina Służewiecka obok kościoła św. Katarzyny na Ursynowie. Kierowcy mają powód do satysfakcji. Proboszcz parafii wciąż nie jest pewny, czy zabytkowej świątyni nie zasłoni betonowa estakada

Publikacja: 24.01.2008 01:16

Odrzucony wariant zakładał m.in. budowę krótkiego tunelu pod Nowoursynowską i estakady wzdłuż al. Wilanowskiej nad Doliną Służewiecką. Słabym punktem koncepcji okazało się skrzyżowanie ze światłami z ul. Czarnomorską, na którym kierowcy jadący al. Sikorskiego staliby w korku.

– Wariant okazał się niezgodny z naszymi wytycznymi. Od ul. „Anody” (dawnej Rosoła) aż do Idzikowskiego przejazd musi być całkowicie bezkolizyjny – mówi rzeczniczka ZDM Agata Choińska.

Obok kościoła św. Katarzyny trasa może teraz przejść już tylko na dwa sposoby: krótkim tunelem pod Nowoursynowską i estakadą nad al. Wilanowską i św. Bonifacego (kosztorys to ok. 360 mln zł); w prawie 900-metrowym tunelu pod ul. Nowoursynowską, al. Wilanowską i św. Bonifacego (720 mln zł).

O budowę droższego tunelu zabiega proboszcz zabytkowego kościoła św. Katarzyny. W tym tygodniu przedstawił w ratuszu wyliczenia opracowane m.in. przez prof. Edwarda Bartmana z SGGW.

– Jeśli miasto zdecyduje się na wariant za 360 mln zł, wydatki się na tym bynajmniej nie skończą – przekonuje ks. Józef Maj. – Co najmniej 100 – 120 mln zł pochłonie stabilizacja skarpy. Inwestycja będzie niezbędna, żeby drgania z estakady nie przenosiły się na świątynię.

Jacek Skorupski z porównującej warianty firmy BPRW zwraca jednak uwagę, że tunel będzie wymagał regulacji Potoku Służewieckiego, co podniesie koszty także drugiego rozwiązania. Natomiast ZDM powołuje się na ekspertyzę firmy Geoteko. Wynika z niej, że ruch samochodowy nie jest główną przyczyną pękania ścian kościoła.

Tunel czy wiadukt? Decyzja ma zostać podjęta na przełomie lutego i marca. Prace zaczną się najwcześniej w 2010 roku.

Odrzucony wariant zakładał m.in. budowę krótkiego tunelu pod Nowoursynowską i estakady wzdłuż al. Wilanowskiej nad Doliną Służewiecką. Słabym punktem koncepcji okazało się skrzyżowanie ze światłami z ul. Czarnomorską, na którym kierowcy jadący al. Sikorskiego staliby w korku.

– Wariant okazał się niezgodny z naszymi wytycznymi. Od ul. „Anody” (dawnej Rosoła) aż do Idzikowskiego przejazd musi być całkowicie bezkolizyjny – mówi rzeczniczka ZDM Agata Choińska.

Wydarzenia
Bezczeszczono zwłoki w lasach katyńskich
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
GoWork.pl - praca to nie wszystko, co ma nam do zaoferowania!
Wydarzenia
100 sztafet w Biegu po Nowe Życie ponownie dla donacji i transplantacji! 25. edycja pod patronatem honorowym Ministra Zdrowia Izabeli Leszczyny.
Wydarzenia
Marzyłem, aby nie przegrać
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Materiał Promocyjny
4 letnie festiwale dla fanów elektro i rapu - musisz tam być!