Ten poradnik amerykańskiego doradcy życiowego jest w tym półroczu najlepiej sprzedającą się książką w sieci Empik i znajduje się na początku pierwszej dziesiątki bestsellerów w księgarniach Matras oraz Merlin. „Na lekturze skorzystają wszyscy – niezależnie od osiąganych dochodów. Odrzucą finansowe mity, co umożliwi im skuteczne działanie. Wiele osób się wzbogaci" – zapewnia autor i chyba skutecznie, co ilustruje nasz ranking. W tegorocznej ofercie wydawnictw można przebierać w książkach pokazujących, jak dojść na skróty do bogactwa albo jak wpływać na innych, by osiągnąć to, czego się chce. Można odnieść wrażenie, że niektóre z nich pisane są nie dlatego, że autor ma coś do powiedzenia, ale po to, aby wykorzystać tzw. nośne słowa, jak: pieniądz, niezależność, miłość, skuteczność, seks, bieda, sukces, bogactwo. Tytuły z takich wyrazów mają napędzać amatorów czytania, a książki, dość często, reklamować firmy autorów. Tacy piszą wprost: chcesz się dowiedzieć, wejdź na stronę internetową, przy czym nierzadko jest to strona płatna. Trudno pojąć, dlaczego wydawnictwa decydują się na taką współpracę. Do najbardziej interesujących i godnych polecenia warto zaliczyć książki mówiące o wyzwaniach, jakie czekają i pracowników, i przedsiębiorców, i gospodarki. Autorzy wyjaśniają, na czym polega współczesny biznes czy zarządzanie. Jak liderzy mogą rozbudzić pasję i ożywić wydajność zespołów, które coraz częściej składają się z samodzielnych specjalistów, ale też z pracowników zdalnych czy wirtualnych, którzy się nie widują i nie znają? Gospodarka zmienia się tak szybko i w takiej skali, że wyłaniają się zupełnie nowe nowe problemy i konieczne są nowe rozwiązania. Jakie? Warto szukać tych odpowiedzi w książkach.