Czy polskie firmy za kilka lat odpowiedzą na oczekiwania konsumenta?

Do 2030 roku dla 80 proc. pracowników na świecie istotnym aspektem oceny rzeczywistej wartości firmy i decyzji o jej poleceniu będzie zaangażowana przedsiębiorstwa w aktualne problemy społeczne i środowiskowe.

Publikacja: 26.10.2017 14:37

Czy polskie firmy za kilka lat odpowiedzą na oczekiwania konsumenta?

Foto: Bloomberg

Pokolenie „millenialsów" już teraz charakteryzuje się dociekaniem na temat działań CSR-owych pracodawców. Z każdym rokiem coraz więcej osób deklaruje, że są gotowe zapłacić wyższą cenę za produkt pozyskany ze zrównoważonego źródła. Jakie firmy będą w stanie odpowiedzieć na rosnące oczekiwania konsumentów w tym zakresie?

Gospodarka odpadami to problem nie tylko aktywistów i konsumentów ulegających modzie na ekologiczny styl życia. Skutki nieefektywnej polityki firm w tym zakresie przekładają się na finanse klienta, który zaczyna zdawać sobie z tego sprawę. Na terenie Unii Europejskiej rocznie wyrzucanych jest ok. 600 mln ton surowców, które mogłyby zostać ponownie wykorzystane. Projekty unijne przewidują do 2030 r. osiągnięcie odzysku surowców na poziomie średnio 65 proc. (z obecnego poziomu ok. 40 proc.). Związane z nimi wymagania są przenoszone na państwa członkowskie. Zmiana podejścia do surowców to zatem obowiązek chcących zachować konkurencyjność firm.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Wydarzenia Gospodarcze
Targi Kielce: tu pokazuje się polski przemysł obronny
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Wydarzenia Gospodarcze
Banki mogą pomóc w zakupach obronnych
Wydarzenia Gospodarcze
Rola BGK w finansowaniu obronności będzie rosła
Wydarzenia Gospodarcze
Największe ryzyko cyberataków dotyczy dziś sektora bankowego
Wydarzenia Gospodarcze
Gaz może dać nam bezpieczeństwo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama