Reklama

Czy polskie firmy za kilka lat odpowiedzą na oczekiwania konsumenta?

Do 2030 roku dla 80 proc. pracowników na świecie istotnym aspektem oceny rzeczywistej wartości firmy i decyzji o jej poleceniu będzie zaangażowana przedsiębiorstwa w aktualne problemy społeczne i środowiskowe.

Publikacja: 26.10.2017 14:37

Czy polskie firmy za kilka lat odpowiedzą na oczekiwania konsumenta?

Foto: Bloomberg

Pokolenie „millenialsów" już teraz charakteryzuje się dociekaniem na temat działań CSR-owych pracodawców. Z każdym rokiem coraz więcej osób deklaruje, że są gotowe zapłacić wyższą cenę za produkt pozyskany ze zrównoważonego źródła. Jakie firmy będą w stanie odpowiedzieć na rosnące oczekiwania konsumentów w tym zakresie?

Gospodarka odpadami to problem nie tylko aktywistów i konsumentów ulegających modzie na ekologiczny styl życia. Skutki nieefektywnej polityki firm w tym zakresie przekładają się na finanse klienta, który zaczyna zdawać sobie z tego sprawę. Na terenie Unii Europejskiej rocznie wyrzucanych jest ok. 600 mln ton surowców, które mogłyby zostać ponownie wykorzystane. Projekty unijne przewidują do 2030 r. osiągnięcie odzysku surowców na poziomie średnio 65 proc. (z obecnego poziomu ok. 40 proc.). Związane z nimi wymagania są przenoszone na państwa członkowskie. Zmiana podejścia do surowców to zatem obowiązek chcących zachować konkurencyjność firm.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Wydarzenia Gospodarcze
Od taksówkarza Yellow Cab do komisarza transportu Nowego Jorku: Ydanis Rodriguez wystąpi w Katowicach na KNM 2025
Wydarzenia Gospodarcze
Siła budownictwa w polskiej gospodarce
Wydarzenia Gospodarcze
Szukajmy przyczyn, nie skutków. Kiedy profilaktyka wkracza na pierwszy plan?
Wydarzenia Gospodarcze
Rola uczelni w rozwoju AI dla strategicznych potrzeb państwa
Wydarzenia Gospodarcze
Kosmos jako narzędzie bezpieczeństwa i odporności systemowej
Reklama
Reklama