Reklama

Ukraińcy chcą więcej połączeń kolejowych z Polską. Testują swoje nowe wagony

Dla Ukraińców transport kolejowy jest w tej chwili najwygodniejszy i najbardziej bezpieczny. A najwięcej kolejowych połączeń mają z Polską. Chcieliby jednak ich liczbę zwiększyć - pisze agencja Interfax.

Publikacja: 01.06.2023 13:41

Dworzec kolejowy we Lwowie

Dworzec kolejowy we Lwowie

Foto: AFP

Koleje Ukraińskie właśnie rozpoczęły testowanie przejazdu pociągu Kijów - Warszawa z wagonami osobowymi o standardowej szerokości. W ten sposób chcą uzyskać zgodę Polski zwiększenie podaży miejsc przynajmniej dwukrotnie, a nawet trzykrotnie - informują ukraińskie media, powołując się na służby prasowe Kolei Ukraińskich.

Test ma na celu sprawdzenie kompatybilności standardowych wagonów osobowych eksploatowanych przez Koleje Ukraińskie ze modernizowaną infrastrukturą kolejową w Polsce. To już ostatni etap projektu. Czternaście takich standardowych wagonów osobowych wyjechało z Kijowa we środę, 31 maja. - Nasze standardowe wagony bez problemu przejdą jazdę próbną, po której Polska da nam zielone światło. To podwoi lub nawet potroi liczbę miejsc dostępnych w bezpośrednich pociągach między stolicami Ukrainy i Polski – mówi Jewgienij Łaszczenko, prezes Kolei Ukraińskich cytowany w komunikacie.Koleje wykorzystują teraz wszystkie 42 dostępne wagony osobowe RIC (Regolamento Internazionale Carrozze) i zwróciły się do europejskich partnerów o dostawę nowych wąskich wagonów. Na dostawy muszą jednak poczekać przynajmniej dwa lata.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Minister infrastruktury Dariusz Klimczak: PKP Intercity przywróci połączenia do 14 miast
Transport
Polska zamknęła granicę. Chińskie towary popłyną przez rosyjską Arktykę
Transport
Pokłosie zamówienia LOT-u. Airbus podwoi zatrudnienie w Polsce
Transport
PKP Cargo musi szukać zleceń i oszczędności
Transport
LOT rośnie szybciej niż konkurencja. Ale problemów nie brakuje
Reklama
Reklama