Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 16.10.2025 14:45 Publikacja: 18.09.2022 19:10
Foto: Adobe Stock
Regionalne samoloty ES-30 o zasięgu 200 km na napędzie elektrycznym i 400 km na obu pojawią się w eksploatacji w 2028 r. Będą zabierać po 30 pasażerów. — Pozwolą przewoźnikowi zrobić znaczny krok naprzód w osiągnięciu do 2050 r. neutralności węglowej — podkreślił prezydent Air Canada, Michael Rousseau w wypowiedzi dla agencji AFP.
Kanadyjczycy postanowili ponadto zainwestować 5 mln dolarów USA w Hart Aerospace. Firma z Göteborga założona w 2018 r. pracuje już nad pierwszym samolotem elektrycznym ES-19 o zasięgu 400 km, zabierającym do 19 pasażerów, ładowanym w ciągu 40 minut. ES-19 wykona pierwszy lot w 2024 r., ma uzyskać certyfikację pod koniec 2026 r. United Airlines zamówił dotąd dla swej linii Mesa Airlines 200 sztuk, a opcję na 100 następnych zamienił na większe ES-30. Fiński Finnair zamówił 20 mniejszych ES-19, skandynawski SAS zamierza dodać pewną liczbę ES-30.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
To efekt m.in. spadających przewozów towarowych po polskich torach. Maleje popyt w Europie Zachodniej, trwa wojn...
Amerykanie są o krok od wprowadzenia ograniczeń w ruchu lotniczym USA-Chiny. A Donald Trump otwarcie mówi o bli...
Obecne tempo sprzedaży e-aut jest dalekie od unijnego celu. Producenci wycofują elektryczne modele.
PKP Intercity poprawia ofertę, bo w nowym rozkładzie jazdy na 2026 r. może zacząć tracić pasażerów na rzecz groź...
Kilkanaście nowych połączeń od przyszłego roku ogłosił prezes Wizz Air na lotniskach w Gdańsku i Wrocławiu. Wę...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas