Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 28.08.2025 20:39 Publikacja: 18.09.2022 19:10
Foto: Adobe Stock
Regionalne samoloty ES-30 o zasięgu 200 km na napędzie elektrycznym i 400 km na obu pojawią się w eksploatacji w 2028 r. Będą zabierać po 30 pasażerów. — Pozwolą przewoźnikowi zrobić znaczny krok naprzód w osiągnięciu do 2050 r. neutralności węglowej — podkreślił prezydent Air Canada, Michael Rousseau w wypowiedzi dla agencji AFP.
Kanadyjczycy postanowili ponadto zainwestować 5 mln dolarów USA w Hart Aerospace. Firma z Göteborga założona w 2018 r. pracuje już nad pierwszym samolotem elektrycznym ES-19 o zasięgu 400 km, zabierającym do 19 pasażerów, ładowanym w ciągu 40 minut. ES-19 wykona pierwszy lot w 2024 r., ma uzyskać certyfikację pod koniec 2026 r. United Airlines zamówił dotąd dla swej linii Mesa Airlines 200 sztuk, a opcję na 100 następnych zamienił na większe ES-30. Fiński Finnair zamówił 20 mniejszych ES-19, skandynawski SAS zamierza dodać pewną liczbę ES-30.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Jedynie 0,6 proc. przesyłek nie zostało przez klientów w Polsce odebranych, co jest wynikiem rekordowym w region...
Od początku 2026 roku w Grupie Lufthansy dojdzie do wielkich zmian. Swiss, Austrian Airlines i Brussels Airlines...
W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2025 r. w polskich portach lotniczych odprawiło się ponad 36 mln pasażerów....
Ponad sto zagranicznych masowców od miesiąca czeka na redzie portu Kaukaz na Morzu Czarnym. Przypłynęły po rosyj...
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
W branży przewozu osób drastycznie szybko ubywa kierowców. Liczba działalności gospodarczych na tym rynku po raz...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas