Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 08.07.2025 08:24 Publikacja: 18.09.2022 19:10
Foto: Adobe Stock
Regionalne samoloty ES-30 o zasięgu 200 km na napędzie elektrycznym i 400 km na obu pojawią się w eksploatacji w 2028 r. Będą zabierać po 30 pasażerów. — Pozwolą przewoźnikowi zrobić znaczny krok naprzód w osiągnięciu do 2050 r. neutralności węglowej — podkreślił prezydent Air Canada, Michael Rousseau w wypowiedzi dla agencji AFP.
Kanadyjczycy postanowili ponadto zainwestować 5 mln dolarów USA w Hart Aerospace. Firma z Göteborga założona w 2018 r. pracuje już nad pierwszym samolotem elektrycznym ES-19 o zasięgu 400 km, zabierającym do 19 pasażerów, ładowanym w ciągu 40 minut. ES-19 wykona pierwszy lot w 2024 r., ma uzyskać certyfikację pod koniec 2026 r. United Airlines zamówił dotąd dla swej linii Mesa Airlines 200 sztuk, a opcję na 100 następnych zamienił na większe ES-30. Fiński Finnair zamówił 20 mniejszych ES-19, skandynawski SAS zamierza dodać pewną liczbę ES-30.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
W poniedziałek stanowisko stracił minister transportu Rosji, a chwilę potem znaleziono go martwego. Przez weeken...
Prawie 645 mln złotych zysku netto wypracowały Polskie Porty Lotnicze w 2024 roku. Taki wynik oznacza, że PPL ni...
Scandinavian Airlines (SAS) zamówiły u Brazylijczyków 55 samolotów E-195 E2. To maszyny, jakie ewentualnie miał...
Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Magdalena Jaworska-Maćkowiak złożyła w Ministerstwie Infrastruktury...
Narodowy przewoźnik Australii, Qantas, padł ofiarą zmasowanego ataku cyberprzestępców. Linie lotnicze wciąż bada...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas