Reklama

#RZECZoBIZNESIE: Grzegorz Polaniecki: Ściganie się z lotem nie jest naszym celem

Mamy ten komfort, że jesteśmy firmą prywatną. Lot jest zakładnikiem bycia przewoźnikiem narodowym – mówi Grzegorz Polaniecki, szef Enter Air.

Aktualizacja: 17.06.2016 12:43 Publikacja: 17.06.2016 12:15

#RZECZoBIZNESIE: Grzegorz Polaniecki: Ściganie się z lotem nie jest naszym celem

Foto: Rzeczpospolita

Weszliśmy na rynek w momencie, gdy nie było równowagi między podażą a popytem – mówi Polaniecki, który postanowił tę lukę podażową uzupełnić. – Zawsze powtarzamy, że nie robimy nic szczególnego. My tylko kierujemy się zasadami biznesu.

Pytany o to, czy nie boi się konkurencji ze strony mniejszych linii chcących wejść na rynek czarterów, mówi: – My mamy swoją nisze, swoich klientów. Na rynku czarterów zawsze było duże zapotrzebowanie.

Całkowite zapotrzebowanie na czartery Enter Air wypełnia w ok. 30 proc. Zresztą, jak tłumaczy Polaniecki, te mniejsze linie to często nie są prawdziwe czartery, więc Enter Air nie ma się czego obawiać.

Enter Air obsługuje również klientów zagranicznych. – Przychody zagraniczne to ok. 30 – 40 proc. wszystkich naszych przychodów – wyjaśnia Polaniecki.

Reklama
Reklama

Mówi również, że Enter Air cieszy się dobrą opinią wśród klientów zagranicznych nie tylko ze względu na atrakcyjne ceny, ale również na bardzo dobry stosunek jakości do nich.

Enter Air nie może również narzekać na brak rozwoju. – Wzrastamy ok. 10 proc. rocznie – tłumaczy szef Enter Air. – Ludzie coraz więcej zarabiają i bardzo często chcą te pieniądze przeznaczać na wycieczki.

Najbliższe plany? – sprowadziliśmy z Kanady dwa samoloty – mówi Polaniecki. – Teraz mamy ich 19. – Zamówiliśmy również od Boeinga nowe samoloty. Bardziej zależy nam na wymianie niż na rozbudowie floty – wyznaje.

– Nowy samolot jest bardziej efektywny – mówi Grzegorz Polaniecki. Jak bardzo? – Kilka procent, ale w przeliczeniu na pieniądze, to naprawdę dużo – wyjaśnia.

Czy w takim razie LOT ma się czego obawiać? – Możliwe, że dogonimy LOT pod względem liczby samolotów – mówi szef Enter Air. – Ale my żyjemy z LOTem w dobrych stosunkach. Nie zamierzamy z nim konkurować.

Transport
Lotnisko w Gdańsku nie chciało chińskich skanerów bagażu. Jest wyrok w sprawie
Transport
Premier Donald Tusk: To już nie pilnowanie łąki. Co zrobiono w Porcie Polska?
Transport
Jak PPL będzie finansował CPK. Docelowo udziały wzrosną z 49 do 100 proc.
Transport
Premier Tusk ogłasza nową nazwę CPK. Teraz lotnisko w Baranowie to „Port Polska”
Transport
Brama lotnicza do Europy Środkowej niepotrzebna. Przeszkodziło CPK?
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama