Pieszo Morżka w Dramatycznym

Już 15 stycznia spektakl Teatru Wybrzeże - "Pieszo" Mrożka w reżyserii Anny Augustynowicz - zostanie wystawiony na deskach Teatru Dramatycznego w Warszawie

Publikacja: 10.01.2011 19:31

PIESZO; fot. Tomek Kamiński

PIESZO; fot. Tomek Kamiński

Foto: Teatr Wybrzeże

Opublikowana przez Mrożka w 1980 roku sztuka, opisuje w realistyczny, wręcz okrutny sposób przełomowy moment w dziejach Polski - ostatnie chwile II wojny światowej i pierwsze dni w nowej, komunistycznej rzeczywistości. Jej bohaterowie idą - dosłownie, za posuwającym się frontem i w przenośni, za "parowozem" historii; zderzają się z nową, tuż powojenną rzeczywistością.

 

- Mrożek pyta o przestrzeń, którą dziedziczymy "wchodząc w ojcowskie buty". O mentalność rozpiętą między Wschodem a Zachodem. O społeczeństwo skazane na przeszłość i wygnane w przyszłość. O bohatera dramatu pozbawionego czasu teraźniejszego. "Pieszo" pyta o porządek świata - opowiada o sztuce reżyserka spektaklu Anna Augustynowicz.

"Pieszo" zostało rekomendowane do prezentacji w Warszawie przez jury XVI Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej. Jury konkursu nagrodziło także reżyserkę spektaklu, Annę Augustynowicz oraz aktorów, Monikę Chomicką-Szymaniak i Piotra Domalewskiego. Prezentacja spektaklu odbędzie się w najbliższą sobotę, 15 stycznia o godzinie 19.30 na Dużej Scenie.

 

 

Reżyseria: Anna Augustynowicz

Scenografia: Marek Braun

Kostiumy: Wanda Kowalska

Dźwięk: Jacek Wierzchowski

Reżyseria świateł: Krzysztof Sendke

Występują: Dorota Androsz, Mirosław Baka, Monika Chomicka-Szymaniak, Piotr Chys, Piotr Domalewski, Grzegorz Falkowski, Grzegorz Gzyl, Dorota Kolak, Krystian Wieczorek/Michał Kowalski, Hubert Zduniak.

Premiera: 5 czerwca 2009

Czas: 1 godzina 15 minut (bez przerw)

Strona spektaklu - www.teatrwybrzeze.pl

 

 

Opublikowana przez Mrożka w 1980 roku sztuka, opisuje w realistyczny, wręcz okrutny sposób przełomowy moment w dziejach Polski - ostatnie chwile II wojny światowej i pierwsze dni w nowej, komunistycznej rzeczywistości. Jej bohaterowie idą - dosłownie, za posuwającym się frontem i w przenośni, za "parowozem" historii; zderzają się z nową, tuż powojenną rzeczywistością.

- Mrożek pyta o przestrzeń, którą dziedziczymy "wchodząc w ojcowskie buty". O mentalność rozpiętą między Wschodem a Zachodem. O społeczeństwo skazane na przeszłość i wygnane w przyszłość. O bohatera dramatu pozbawionego czasu teraźniejszego. "Pieszo" pyta o porządek świata - opowiada o sztuce reżyserka spektaklu Anna Augustynowicz.

Teatr
Kaczyński, Tusk, Hitler i Lupa, czyli „klika” na scenie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Teatr
Krzysztof Warlikowski i zespół chcą, by dyrektorem Nowego był Michał Merczyński
Teatr
Opowieści o kobiecych dramatach na wsi. Piekło uczuć nie może trwać
Teatr
Rusza Boska Komedia w Krakowie. Andrzej Stasiuk zbiera na pomoc Ukrainie
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Teatr
Wykrywacz do obrazy uczuć religijnych i „Latający Potwór Spaghetti” Pakuły