Aktualizacja: 30.04.2016 13:12 Publikacja: 30.04.2016 13:12
Car samozwaniec (fot. Karol Budrewicz)
Foto: materiały prasowe
Foto: materiały prasowe
Dziadów część III (fot. Natalia Kabanowa)
Foto: materiały prasowe
Śmierć i dziewczyna (fot. Natalia Kabanowa)
Foto: materiały prasowe
Śmierć i dziewczyna (fot. Natalia Kabanowa)
Foto: materiały prasowe
Śmierć i dziewczyna (fot. Natalia Kabanowa)
Foto: materiały prasowe
Dziadów część trzecia (fot. Natalia Kabanowa)
Foto: materiały prasowe
Dziadów część trzecia (fot. Natalia Kabanowa)
Foto: materiały prasowe
Dziadów część trzecia (fot. Natalia Kabanowa)
Foto: materiały prasowe
Car samozwaniec (fot. Karol Budrewicz)
Foto: materiały prasowe
Foto: materiały prasowe
Foto: materiały prasowe
Foto: materiały prasowe
Nasza klasa
Foto: materiały prasowe
Nasza klasa
Foto: materiały prasowe
Płatonow (fot. M. Hueckel)
Foto: materiały prasowe
Płatonow (fot. M. Hueckel)
Foto: materiały prasowe
Rytuał (fot. G. Mart)
Foto: materiały prasowe
Rytuał (fot. G. Mart)
Foto: materiały prasowe
Rytuał (fot. G. Mart)
Foto: materiały prasowe
Swarka (fot. Monika Stolarska)
Foto: materiały prasowe
Swarka
Foto: materiały prasowe
Zakończone już Spotkania Teatralne, choć mogą pozostawić pewien niedosyt (zawsze chciałoby się oglądać więcej), to jednak dobrze pokazują kondycję polskiego teatru. Oczywiście, trudno sprowadzić całą ich ofertę do wspólnego mianownika, ale dominującym tematem była mocno akcentowana kwestia wolności artysty, różnie pojęta i różnie wykorzystana.
Temat ten szczególnie mocno wybrzmiał w Wielkiej Improwizacji w III części „Dziadów". (Teatr Polski, Wrocław). Bartosz Porczyk w spektaklu Michała Zadary, chyba po raz pierwszy sprowadził postać Gustawa-Konrada właśnie do artysty (kompozytora), który upomina się o swoje prawo do bycia nieśmiertelnym. Dawny bojownik o niepodległość ojczyzny, samozwańczy wyzwoliciel narodu, w ujęciu Michała Zadary znacznie ograniczył więc swoją rolę. Żąda przede wszystkim o autonomię dla sztuki. Naiwnie wierzy, że może ona zmienić społeczeństwo, a jednocześnie nie zauważa, że sam odrywa się od sporej jego części i może być traktowany jak nieszkodliwy narcyz i kabotyn.
Tilda Swinton ze spektaklem „Embodying Pasolini” wystąpi na Malta Festival w Poznaniu. Na toruńskim Kontakcie Jo...
Wicewojewoda unieważnił uchwałę zarządu Świętokrzyskiego o drugim konkursie na dyrektora teatru w Kielcach. Mini...
Po serii kuriozalnych decyzji Urzędu Marszałkowskiego Świętokrzyskiego, które nie powołały na dyrektora Teatru i...
Urząd Marszałkowski Świętokrzyskiego nie podał powodów nie uznania konkursu na dyrektora kieleckiego teatru, któ...
Anna Krupka, szefowa PiS w Świętokrzyskiem, ma stać za aferą bezprawnego unieważnienia konkursu, który wygrał Ja...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas