Aktualizacja: 11.11.2016 13:55 Publikacja: 10.11.2016 23:01
Na zdjęciu (od prawej): Dorota Abbe (tyłem), Bożena Borowska-Kropielnicka i Martyna Zaremba-Maćkowska
Foto: Fotorzepa/ Piotr Górski
Michał Pabian - współautor tekstu dramatu - wyjaśnia, że tytuł sztuki to połączenie dzieła rumuńskiego filozofa Emila Ciorana "Na szczytach rozpaczy" (1934 r.) z piosenką Zbigniewa Wodeckiego z płyty "Dusze kobiet" (1987 r.). W tej drugiej pojawiają się słowa: "uśmiech stewardessy jak z prospektu, chociaż wokół czasem piekło". Właśnie to zderzenie wciąż zawodowo uśmiechniętej stewardessy (Dorota Abbe) z osobami dotkniętymi chorobą (Bożena Borowska-Kropielnicka i Martyna Zaremba-Maćkowska) ma być - zdaniem Pabiana - zaczynem innego, bardziej normalnego, spojrzenia na depresję. Jest ona - według niego - jak zapalenie płuc, w którym nie ma nic dobrego i nic twórczego.
O tym, jak austriacka choreografka i reżyserka Florentina Holzinger przesuwa granice teatru i sprawia, że ponown...
Na 22 maja zaplanowano losowanie par w turnieju Roland Garros. Spektakl „French Open" odtworzy zwycięstwo Igi Św...
4 i 5 czerwca Teatr Współczesny w Warszawie wystawi na Scenie w Baraku ostatnią przed przerwą wakacyjną premierę...
Tilda Swinton ze spektaklem „Embodying Pasolini” wystąpi na Malta Festival w Poznaniu. Na toruńskim Kontakcie Jo...
Wicewojewoda unieważnił uchwałę zarządu Świętokrzyskiego o drugim konkursie na dyrektora teatru w Kielcach. Mini...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas