Produkowany w Wielkiej Brytanii MTV Dance ruszył w 2001 r., ogląda go około 2,5 miliona młodych Europejczyków, m.in. w Niemczech i Irlandii. Teraz i u nas, zamiast oferowanych przez MTV Base utworów z pogranicza hip-hopu, r&b i soulu, pojawią się klubowe przeboje. Oprócz tanecznej elektroniki, gatunków takich, jak: trance, house, drum’n’bass czy garage, będziemy oglądać klipy artystów stricte popowych, czyli Rihannę, Madonnę i Justina Timberlake'a.

Szefowie stacji uważają, że muzyka taneczna lepiej odpowiada zainteresowaniom widzów. Czarne brzmienia boom mają za sobą, a popyt na nie utrzyma się na stałym poziomie, jeśli nie osłabnie. Tymczasem od kilku sezonów rynek artystów klubowych rozwija się w Europie bardzo szybko i trafia do szerszej grupy odbiorców. Wzrasta również zainteresowanie tańcem, pokazują to wyniki oglądalności prezentowanych w głównym kanale MTV programów „Tancerze” i „W rytmie MTV”.

MTV Dance w ciągu dnia będzie oferował klasyczne taneczne rytmy i interaktywną listę przebojów. O godz. 20 rozpoczną się audycje wieczorne, w których dominowały będą gatunki klubowe. Po północy zobaczmy teledyski niezależne i relaksujący chill out. MTV Dance, podobnie jak inne kanały MTV, jest skierowany do publiczności między 16. a 34. rokiem życia. U nas dotrze do 600 tysięcy abonentów.