Z aplikacji mogą już korzystać szkoły podstawowe i ogólnokształcące szkoły muzyczne I stopnia. Zapotrzebowanie na podręczniki dostosowane do potrzeb pierwszoklasistów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego będzie można składać od 23 czerwca 2014 r.
Wniosek należy składać w „strefie dla zalogowanych" portalu systemu informacji oświatowej pod adresem https://sio.men.gov.pl/dodatki/strefa/. Jest ona dostępna tylko dla osób posiadających aktualne upoważnienie do dostępu do bazy danych SIO oraz aktywny login i hasło. MEN prosi więc dyrektorów szkół o sprawdzenie aktualności loginów i haseł. Na stronie https://sio.men.gov.pl/dodatki/strefa/ znajduje się instrukcja logowania do strefy oraz instrukcja zmiany hasła.
Dla szkół, które z niezależnych od siebie przyczyn nie mają dostępu do strefy, udostępniona została inna aplikacja. Informacje o utworzeniu konta i złożeniu zamówienia zostały opisane w instrukcji dostępnej na stronie https://sio.men.gov.pl/dodatki/podrecznik/. MEN zwraca uwagę, że konto będą mogły założyć tu jedynie te szkoły, które nie mają możliwości złożenia zapotrzebowania lub wniosku poprzez strefę dla zalogowanych.
Podstawą dla złożenia zapotrzebowania lub wniosku jest weryfikacja danych szkoły zgromadzonych w Rejestrze Szkół i Placówek Oświatowych albo przekazanych przy zakładaniu konta w aplikacji dla szkół bez dostępu do bazy danych SIO. W celu złożenia Zapotrzebowania lub Wniosku należy podać przewidywaną liczbę uczniów w klasach I oraz dane dotyczące liczby podręczników, które szkoła chciałaby otrzymać. Dane te będzie można modyfikować, aby uwzględnić zmiany wynikające np. z zakończenia rekrutacji.
MEN prosi szkoły o zweryfikowanie danych i złożenie zapotrzebowania lub wniosku do poniedziałku 30 czerwca br., a w przypadku wniosków złożonych przez niepubliczne szkoły podstawowe i niepubliczne ogólnokształcące szkoły muzyczne I stopnia - o potwierdzenie przekazanych danych po wejściu w życie przepisów ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw. W tym celu należy dokonać edycji wniosku (w razie konieczności – modyfikacji danych) i nacisnąć przycisk „zapisz zmiany". Wykonanie tej czynności zostanie potraktowane jako złożenie wniosku.