Reklama

Wegański „krwisty” burger podbija USA. Wspierają go Bill Gates i Leonardo DiCaprio

Wegański burger Beyond Meat, który tak dobrze imituje mięso wołowe, że aż „krwawi”, okazał się w USA strzałem w dziesiątkę. Inwestowali w niego Bill Gates, Leonardo DiCaprio, a nawet były szef sieci McDonald's, Don Thompson.

Aktualizacja: 23.01.2019 09:36 Publikacja: 23.01.2019 09:26

Wegański „krwisty” burger podbija USA. Wspierają go Bill Gates i Leonardo DiCaprio

Foto: www.beyondmeat.com

Amerykańska firma Beyond Meat ze swoim roślinnym burgerem odniosła aż zadziwiający sukces w swoim kraju ojczystym, który słynie z zamiłowania do kotletów z wołowiny. O tym, że spożycie zbyt dużych ilości czerwonego mięsa ma negatywny wpływ na zdrowie oraz środowisko mówi się od dawna, mimo to Amerykanie wciąż pochłaniają je w potężnych ilościach - według danych NPD Group w 2018 roku zjedli aż 13 mld burgerów. Nawet rosnąca moda na wegetarianizm zdaje się niewiele tutaj zmieniać.

Czytaj także: Sieć piekarni nie nadąża z dostawami wegańskich kiełbasek w bułce 

Firma Beyond Meat znalazła jednak sposób na to, by zachęcić Amerykanów do zdrowej wersji burgera. Okazało się, że kluczem do sukcesu było stworzenie jak najwierniejszej kopii mielonego mięsa wołowego z roślinnych składników - a przy tym unikanie takich słów jak „wegański” czy „wegetariański”, które nie wszystkim Amerykanom przypadły do gustu.

Kanapka Beyond Burger składa się więc z roślinnego pasztetu, który zaskakująco dobrze przypomina mięso zarówno z wyglądu, jak i smaku oraz konsystencji. Kotlet nie tylko wydaje się być mięsisty, ale wręcz „krwawi”. Jest on reklamowany przede wszystkim jako zdrowsza wersja tradycyjnego burgera, bez GMO, soi i glutenu.

I Amerykanie go pokochali.

Reklama
Reklama

Firma zadebiutowała ze swoimi burgerami w 2016 roku w sieci supermarketów Whole Foods. Od tego czasu jej popularność rosła w zawrotnym tempie, w czym pomogli znani inwestorzy. Zainwestowali w nią między innymi Bill Gates i Leonardo DiCaprio, a nawet były prezes sieci McDonald's, Don Thompson, i największy producent mięsa w Stanach, Tyson Foods.

Czytaj także: Stek bez zabijania? Izraelski startup udowadnia, że to możliwe 

Dzięki ogromnemu zastrzykowi gotówki, firma weszła do kolejnych amerykańskich sieci supermarketów, takich jak Kroger, Safeway, restauracji, w tym do TGI Friday i Carl's Jr., a także do luksusowych hoteli, takich jak Ritz Carlton. Rozpoczęła także ekspansję za granicą i jest już obecna w ponad 50 krajach. Od początku swojego istnienia Beyond Meat sprzedało już na całym świecie 25 mln kanapek Beyond Burgers.

Przemysł spożywczy
Wódka w Rosji drożeje. Meliny i samogon mają wzięcie
Przemysł spożywczy
Costa Coffee na skraju upadłości. Coca-Cola prowadzi rozmowy o sprzedaży
Przemysł spożywczy
„Jestem rozczarowany”. Kania o podwyżce poręczenia za list żelazny do 20 mln zł
Przemysł spożywczy
Święta, święta i do kosza. Tak Polacy marnują jedzenie
Przemysł spożywczy
Żywność ekologiczna dostaje własną halę. Minister: przejęcie Carrefoura warte analizy
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama