Śpiewak zarzuca dziennikarzom promocję alkoholu w sposób niezgodny z ustawą z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. 

Zgodnie z art. 131 ustawy co do zasady zabrania się promowania napojów alkoholowych z wyjątkiempiwa, jednak i jego reklama musi spełniać szereg określonych wymogów, tj. przede wszystkim nie może być skierowana ani nie może przedstawiać osób małoletnich, nie może łączyć również spożywania alkoholu z ze sprawnością fizyczną lub kierowaniem pojazdami, nie może wywoływać skojarzeń relaksem lub wypoczynkiem, nauką czy pracą, sukcesem zawodowym lub życiowym. 

Czytaj więcej

Jakub Kowalski: Weszło i nie wyszło

Co więcej w przypadku telewizji, radia, kina i teatru reklama nie może być prowadzona między 6:00-20:00. Można pomyśleć, że Jan Śpiewak w swojej wypowiedzi odniósł się bezpośrednio do postu Kanału Sportowego na Twitterze, gdzie reklama ta została oznaczona jako "18 +", podobnie jak w przypadku postu udostępnionego na platformie Facebook. Ten szczegół może być próbą obrony po stronie dziennikarzy sportowych na fakt iż działali oni zgodnie z przepisami.