Własny biznes w e-commerce albo kariera influencera

Rosnące w czasie pandemii ryzyko utraty pracy zwiększyło zainteresowanie prowadzeniem własnego biznesu. Deklaruje je teraz prawie połowa Polaków.

Publikacja: 06.12.2020 21:44

Własny biznes w e-commerce albo kariera influencera

Foto: Adobe Stock

Wprawdzie od lat jesteśmy przedsiębiorczym społeczeństwem, lecz wybuch pandemii jeszcze bardziej zwiększył gotowość do startu w biznesie. O ile w 2018 r., w czasach najlepszej w tej dekadzie koniunktury na rynku pracy, jedynie 22 proc. Polaków deklarowało w badaniu AGER („Amway Global Entrepreneurship Report") chęć założenia własnej firmy, o tyle obecnie ten odsetek wzrósł do 46 proc.

Jeszcze więcej, bo 47 proc. z tysiąca badanych Polaków, ocenia, że mają niezbędne umiejętności do prowadzenia biznesu. Nieco gorzej jest z zasobami – te potwierdza już tylko 26 proc. uczestników najnowszego badania AGER.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Praca
Polacy będą pracować krócej? Wkrótce ruszy pilotaż
Praca
Amerykanie wertują oferty pracy w Wielkiej Brytanii
Praca
Cyfrowe przyspieszenie w obsłudze pracowników z zagranicy
Praca
Jak przetrwać zwolnienie: rady dla zwalnianych i zwalniających
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Praca
Zetki marzą o pracy na stabilnym etacie
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne