Reklama

Własny biznes w e-commerce albo kariera influencera

Rosnące w czasie pandemii ryzyko utraty pracy zwiększyło zainteresowanie prowadzeniem własnego biznesu. Deklaruje je teraz prawie połowa Polaków.

Publikacja: 06.12.2020 21:44

Własny biznes w e-commerce albo kariera influencera

Foto: Adobe Stock

Wprawdzie od lat jesteśmy przedsiębiorczym społeczeństwem, lecz wybuch pandemii jeszcze bardziej zwiększył gotowość do startu w biznesie. O ile w 2018 r., w czasach najlepszej w tej dekadzie koniunktury na rynku pracy, jedynie 22 proc. Polaków deklarowało w badaniu AGER („Amway Global Entrepreneurship Report") chęć założenia własnej firmy, o tyle obecnie ten odsetek wzrósł do 46 proc.

Jeszcze więcej, bo 47 proc. z tysiąca badanych Polaków, ocenia, że mają niezbędne umiejętności do prowadzenia biznesu. Nieco gorzej jest z zasobami – te potwierdza już tylko 26 proc. uczestników najnowszego badania AGER.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Praca
Samotność niszczy gospodarkę po cichu. Pracownicy dotknięci poczuciem izolacji
Praca
Zbyt rzadko czujemy się w pracy doceniani, zbyt często dyskryminowani
Praca
Wyższe normy etyczne firm nie zawsze chronią pracowników
Praca
Menedżerowie przeceniają zaangażowanie pracowników
Praca
Rewolucja w Allegro wywołała gorycz. Firma zamyka dwa biura i ogranicza pracę zdalną
Reklama
Reklama