Reklama

Firmy częściej wspierają zwalnianych

Przy rosnącej konkurencji o kandydatów do pracy polscy pracodawcy bardziej dbają o swój dobry wizerunek. Wpływa to na większą popularność programów wsparcia (outplacementu) dla odprawianych pracowników.

Publikacja: 09.02.2016 20:00

Foto: Bloomberg

Wyobraźmy sobie taką sytuację: w drzwiach dobrej restauracji staje potencjalny gość. Kelner, cały w uśmiechach i ukłonach, zaprasza go do wejścia – ale gość kątem oka dostrzega, jak otwierają się drzwi obok i drugi kelner brutalnie wykopuje na ulicę jakiegoś biesiadnika. Większość osób postawionych w sytuacji zapraszanego gościa wybrałaby inny lokal. Podobnie jest w przypadku pracodawców.

Piotr Wielgomas, prezes firmy doradztwa personalnego Bigram, często przywołuje restauracyjną scenkę podczas dyskusji o programach outplacementu, czyli wsparcia dla zwalnianych pracowników. Jak przypomina, wiele firm, zwalniając specjalistów czy menedżerów, jednocześnie poszukuje kandydatów, którzy będą lepiej odpowiadali obecnym potrzebom przedsiębiorstwa i wyzwaniom rynku. W takiej sytuacji łatwo o powtórkę sceny spod restauracji.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Reklama
Praca
Sportowe wakacje zapracowanych Polaków
Praca
Na sen poświęcamy więcej czasu niż na pracę zawodową? Nowe dane GUS
Praca
Wojna handlowa Donalda Trumpa hamuje wzrost zatrudnienia na świecie
Praca
Grupa Pracuj chce podwoić przychody w ciągu pięciu lat
Praca
Polskim firmom nie będzie łatwo odkrywać płacowe karty
Reklama
Reklama