Reklama

Firmy częściej wspierają zwalnianych

Przy rosnącej konkurencji o kandydatów do pracy polscy pracodawcy bardziej dbają o swój dobry wizerunek. Wpływa to na większą popularność programów wsparcia (outplacementu) dla odprawianych pracowników.

Publikacja: 09.02.2016 20:00

Foto: Bloomberg

Wyobraźmy sobie taką sytuację: w drzwiach dobrej restauracji staje potencjalny gość. Kelner, cały w uśmiechach i ukłonach, zaprasza go do wejścia – ale gość kątem oka dostrzega, jak otwierają się drzwi obok i drugi kelner brutalnie wykopuje na ulicę jakiegoś biesiadnika. Większość osób postawionych w sytuacji zapraszanego gościa wybrałaby inny lokal. Podobnie jest w przypadku pracodawców.

Piotr Wielgomas, prezes firmy doradztwa personalnego Bigram, często przywołuje restauracyjną scenkę podczas dyskusji o programach outplacementu, czyli wsparcia dla zwalnianych pracowników. Jak przypomina, wiele firm, zwalniając specjalistów czy menedżerów, jednocześnie poszukuje kandydatów, którzy będą lepiej odpowiadali obecnym potrzebom przedsiębiorstwa i wyzwaniom rynku. W takiej sytuacji łatwo o powtórkę sceny spod restauracji.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Praca
O dobre zarobki najtrudniej na obrzeżach województw
Praca
Regulacyjny kij pomoże zwiększyć udział kobiet we władzach firm
Praca
Amerykańskie Zetki mniej wierzą w siłę dyplomu i obawiają się AI
Praca
Szefowie zachodnich firm stawiają na inwestycje w AI
Praca
AI zmienia już pracę specjalistów i menedżerów
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama