Reklama

Pracodawcy zarzucają sieć na kandydatów

Nie musisz pracować w firmie, by móc jej polecić znajomego do pracy.

Aktualizacja: 20.01.2016 05:39 Publikacja: 19.01.2016 20:00

Obwoźne kioski z darmową kawą pojawiły się w grudniu zeszłego roku w ruchliwych punktach Warszawy, Łodzi i Poznania. W ten sposób spółka informatyczna GFT Polska zachęcała przechodniów do wzięcia udziału w jej zewnętrznym programie poleceń, a konkretnie do tego, by polecali do pracy w GFT znajomych programistów.

Spółka będąca dostawcą rozwiązań IT dla banków inwestycyjnych, dołączyła w ten sposób do rosnącej grupy firm, które w pozyskiwaniu kandydatów do pracy angażują już nie tylko pracowników, ale i osoby z zewnątrz. W Polsce pionierem takich działań był Luxoft Poland, który wiosną 2013 r. rozdawał darmowe pączki pod siedzibami firm IT w Krakowie i Wrocławiu. W pudełkach, poza pączkami, była informacja o rekrutacji pracowników do Luxoft oraz specjalnej premii dla osób, które skutecznie zarekomendują kandydata (przyjętego później do pracy).

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Poszukiwanie pracy
Kandydatom brakuje ofert pracy, a firmom kandydatów
Poszukiwanie pracy
Lipiec ożywił rekrutacje. W których branżach było więcej ofert pracy?
Poszukiwanie pracy
Rekordowe zainteresowanie zmianą pracy. Które branże są najbardziej narażone na rotację?
Poszukiwanie pracy
To jest już rynek pracodawcy. Kandydaci szturmują oferty
Poszukiwanie pracy
Fala zwolnień pogorszyła nastroje pracowników
Reklama
Reklama