Reklama

Pracodawcy zarzucają sieć na kandydatów

Nie musisz pracować w firmie, by móc jej polecić znajomego do pracy.

Aktualizacja: 20.01.2016 05:39 Publikacja: 19.01.2016 20:00

W firmach przybywa pracowników z polecenia

Foto: Rzeczpospolita

Obwoźne kioski z darmową kawą pojawiły się w grudniu zeszłego roku w ruchliwych punktach Warszawy, Łodzi i Poznania. W ten sposób spółka informatyczna GFT Polska zachęcała przechodniów do wzięcia udziału w jej zewnętrznym programie poleceń, a konkretnie do tego, by polecali do pracy w GFT znajomych programistów.

Spółka będąca dostawcą rozwiązań IT dla banków inwestycyjnych, dołączyła w ten sposób do rosnącej grupy firm, które w pozyskiwaniu kandydatów do pracy angażują już nie tylko pracowników, ale i osoby z zewnątrz. W Polsce pionierem takich działań był Luxoft Poland, który wiosną 2013 r. rozdawał darmowe pączki pod siedzibami firm IT w Krakowie i Wrocławiu. W pudełkach, poza pączkami, była informacja o rekrutacji pracowników do Luxoft oraz specjalnej premii dla osób, które skutecznie zarekomendują kandydata (przyjętego później do pracy).

Pozostało jeszcze 81% artykułu

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Poszukiwanie pracy
Listopadowy spadek w ofertach pracy z nadzieją na poprawę
Poszukiwanie pracy
Październikowa frustracja kandydatów na rynku rekrutacji
Poszukiwanie pracy
Polscy studenci docenili możliwości kariery nad Wisłą
Poszukiwanie pracy
Warto umieć szukać pracy z polecenia
Poszukiwanie pracy
Ministerstwo Cyfryzacji rekrutuje pracowników. Ile można zarobić?
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama