Aktualizacja: 20.01.2016 05:39 Publikacja: 19.01.2016 20:00
1 zdjęcie
ZobaczW firmach przybywa pracowników z polecenia
Foto: Rzeczpospolita
Obwoźne kioski z darmową kawą pojawiły się w grudniu zeszłego roku w ruchliwych punktach Warszawy, Łodzi i Poznania. W ten sposób spółka informatyczna GFT Polska zachęcała przechodniów do wzięcia udziału w jej zewnętrznym programie poleceń, a konkretnie do tego, by polecali do pracy w GFT znajomych programistów.
Spółka będąca dostawcą rozwiązań IT dla banków inwestycyjnych, dołączyła w ten sposób do rosnącej grupy firm, które w pozyskiwaniu kandydatów do pracy angażują już nie tylko pracowników, ale i osoby z zewnątrz. W Polsce pionierem takich działań był Luxoft Poland, który wiosną 2013 r. rozdawał darmowe pączki pod siedzibami firm IT w Krakowie i Wrocławiu. W pudełkach, poza pączkami, była informacja o rekrutacji pracowników do Luxoft oraz specjalnej premii dla osób, które skutecznie zarekomendują kandydata (przyjętego później do pracy).
Podczas gdy kandydaci do pracy narzekają na mniejszy wybór i słabą jakość ofert pracy, pracodawcy coraz częściej...
Po słabym czerwcu, miniony miesiąc przyniósł ożywienie rekrutacji, widoczne szczególnie w branżach technicznych...
Rekordowe w tym roku zainteresowanie zmianą pracy nie musi się przełożyć na wzrost rotacji w firmach, choć część...
Już do 49 wzrosła w tym roku średnia liczba aplikacji nadsyłanych na ogłoszenie o pracy. To prawie dwukrotnie wi...
Aż dwie trzecie pracujących Polaków śledzi doniesienia medialne o masowych zwolnieniach w kraju i na świecie, a...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas