Kandydat szuka pracodawcy z dobrym wizerunkiem

Prawie 60 proc. Polaków twierdzi, że nie wysłałoby CV do firmy, która ma złą reputację na rynku. Tym bardziej, że ponad połowa ma za sobą negatywne doświadczenia z pracodawcą.

Publikacja: 23.03.2016 10:22

Kandydat szuka pracodawcy z dobrym wizerunkiem

Foto: 123rf.com

Brak dbałości o reputację firmy może być dla niej sporym problemem na rynku, gdzie to kandydaci do pracy zaczynają rozdawać karty. Warto więc sprawdzać wizerunek firmy wśród pracowników oraz w Internecie- wynika z internetowej ankiety, którą na początku marca br. przeprowadził serwis GoWork.pl wśród 5,5 tys. pracowników z całej Polski. Prawie 72 proc. z nich twierdzi, że zwraca uwagę na wizerunek pracodawcy, który ma dla nich duże znaczenie. Jedynie 8,8 proc. badanych pracowników uznało, że nie jest to dla nich istotne. Polacy zdają sobie sprawę, iż praca w znanej, cenionej firmie to atut w CV zaś jakość zarządzania i atmosfera w pracy ma bezpośredni wpływ na ich zdrowie i zaangażowanie. A w dobie mediów społecznościowych i rozwoju serwisów z opiniami o pracodawcach zbadanie, jaką mają opinię, nie wymaga specjalnego wysiłku.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Poszukiwanie pracy
Fala zwolnień pogorszyła nastroje pracowników
Poszukiwanie pracy
Więcej firm chce zatrudniać niż zwalniać
Poszukiwanie pracy
Startuje Program Kariera - szansa na elitarne płatne praktyki
Poszukiwanie pracy
Nie wystarczy znaleźć i zrekrutować dobrego kandydata
Poszukiwanie pracy
Co drugi specjalista czeka na okazję do zmiany pracodawcy w 2025 r.