Brak dbałości o reputację firmy może być dla niej sporym problemem na rynku, gdzie to kandydaci do pracy zaczynają rozdawać karty. Warto więc sprawdzać wizerunek firmy wśród pracowników oraz w Internecie- wynika z internetowej ankiety, którą na początku marca br. przeprowadził serwis GoWork.pl wśród 5,5 tys. pracowników z całej Polski. Prawie 72 proc. z nich twierdzi, że zwraca uwagę na wizerunek pracodawcy, który ma dla nich duże znaczenie. Jedynie 8,8 proc. badanych pracowników uznało, że nie jest to dla nich istotne. Polacy zdają sobie sprawę, iż praca w znanej, cenionej firmie to atut w CV zaś jakość zarządzania i atmosfera w pracy ma bezpośredni wpływ na ich zdrowie i zaangażowanie. A w dobie mediów społecznościowych i rozwoju serwisów z opiniami o pracodawcach zbadanie, jaką mają opinię, nie wymaga specjalnego wysiłku.
Wizerunek pracodawcy ma na tyle duże znaczenie, że prawie sześciu na dziesięciu pracujących Polaków zapowiada, że nawet nie wysłałoby CV do firmy, która ma same negatywne opinie. Co czwarty (24,8 proc.) zaryzykowałoby, jeżeli mimo negatywnych opinii, firma cieszyłaby się mocną pozycją na rynku. Z kolei 15,7 proc. badanych uważa, że wysyłając CV nic nie ryzykuje i spróbowałoby zweryfikować firmę podczas ewentualnej rozmowy kwalifikacyjnej.
Zdaniem Michała Środy z GoWork.pl, tak duży odsetek badanych, którzy zrezygnowaliby z udziału w rekrutacji w firmie z kiepską reputacją może być spowodowany tym, że aż 57 proc. z nas ma za sobą negatywne doświadczenia z pracodawcą. Przyznają, że zdarzyło im się przyjąć propozycję pracy i później tego żałować. – O tym, że problem jest powszechny rekruterzy mogą przekonać się niemal przy każdej rekrutacji. Kandydaci na ogół nie chcą podać przyczyny rezygnacji z dotychczasowej pracy, mimo, że rozpoczęli ją np. trzy miesiące wcześniej. Bywa też, że powód podają wprost – najczęściej jest to rozczarowanie wynikające z warunków umowy, które okazały się inne niż te ustalone przy rozpoczęciu współpracy – wyjaśnia Środa. Jak dodaje, pracownicy, którzy raz się sparzyli cechują się większą ostrożnością przy wyborze kolejnego miejsca zatrudnienia. Często widoczny jest też u nich spadek motywacji.