Kandydat szuka pracodawcy z dobrym wizerunkiem

Prawie 60 proc. Polaków twierdzi, że nie wysłałoby CV do firmy, która ma złą reputację na rynku. Tym bardziej, że ponad połowa ma za sobą negatywne doświadczenia z pracodawcą.

Publikacja: 23.03.2016 10:22

Kandydat szuka pracodawcy z dobrym wizerunkiem

Foto: 123rf.com

Brak dbałości o reputację firmy może być dla niej sporym problemem na rynku, gdzie to kandydaci do pracy zaczynają rozdawać karty. Warto więc sprawdzać wizerunek firmy wśród pracowników oraz w Internecie- wynika z internetowej ankiety, którą na początku marca br. przeprowadził serwis GoWork.pl wśród 5,5 tys. pracowników z całej Polski. Prawie 72 proc. z nich twierdzi, że zwraca uwagę na wizerunek pracodawcy, który ma dla nich duże znaczenie. Jedynie 8,8 proc. badanych pracowników uznało, że nie jest to dla nich istotne. Polacy zdają sobie sprawę, iż praca w znanej, cenionej firmie to atut w CV zaś jakość zarządzania i atmosfera w pracy ma bezpośredni wpływ na ich zdrowie i zaangażowanie. A w dobie mediów społecznościowych i rozwoju serwisów z opiniami o pracodawcach zbadanie, jaką mają opinię, nie wymaga specjalnego wysiłku.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Poszukiwanie pracy
Na rynek pracy ruszyła jesienna fala młodych kandydatów
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Partnera
SHEIN Rozwija Centrum Technologiczne w Europie: Trwa rekrutacja polskich ekspertów IT
Poszukiwanie pracy
Rekrutacja coraz dłuższa i bardziej frustrująca dla kandydata
Poszukiwanie pracy
Przybyło ofert pracy. Kogo najbardziej szukają firmy?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Poszukiwanie pracy
Płaca w IT jest prawie dwa i pół razy wyższa niż w firmach odzieżowych