Reklama

Raport Work Service: 14 proc. Polaków rozważa emigrację zarobkową

14 proc. aktywnych zawodowo Polaków rozważa emigrację zarobkową z Polski w ciągu najbliższego roku - wynika z opublikowanego w środę raportu firmy doradztwa personalnego Work Service. Odsetek gotowych do wyjazdu spadł w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy o 5 pp.

Aktualizacja: 17.05.2017 14:43 Publikacja: 17.05.2017 14:04

Raport Work Service: 14 proc. Polaków rozważa emigrację zarobkową

Foto: Fotorzepa/Kuba Krzysiak

Badanie "Migracje zarobkowe Polaków" wykazało, że potencjalny emigrant najczęściej nie ma wyższego wykształcenia (84 proc.), wyjeżdża z powodów finansowych (70 proc.), pochodzi ze wsi lub miasta poniżej 100 tys. mieszkańców (60 proc.), zarabia netto mniej niż 2 tys. złotych (53 proc.) i jest w wieku 18-24 (40 proc.). Najwięcej - 23 proc. z nich - pochodzi z północnej Polski.

Prezes zarządu Work Service Maciej Witucki ocenił we wstępie do raportu, że popularność emigracji wśród najmłodszej grupy społecznej to "kontynuacja dawnego trendu, który wpływał na drenaż osób, które powinny właśnie wchodzić na nasz rodzimy rynek pracy". Jak ocenił, jest to "niepokojące podwójnie, gdyż odbywa się to w warunkach niżu demograficznego".

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Poszukiwanie pracy
Polscy studenci docenili możliwości kariery nad Wisłą
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Poszukiwanie pracy
Warto umieć szukać pracy z polecenia
Poszukiwanie pracy
Ministerstwo Cyfryzacji rekrutuje pracowników. Ile można zarobić?
Poszukiwanie pracy
Kandydatom brakuje ofert pracy, a firmom kandydatów
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Poszukiwanie pracy
Lipiec ożywił rekrutacje. W których branżach było więcej ofert pracy?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama