Reklama
Rozwiń
Reklama

Turystyka daje sobie radę z kryzysem

Dzięki takim wielkim imprezom sportowym jak zeszłoroczne mistrzostwa świata w piłce nożnej i przyszłoroczne igrzyska olimpijskie brazylijska turystyka wejdzie na światowy poziom. Jej szansą jest też recesja – mówi minister turystyki Brazylii Henrique Eduardo Alves .

Publikacja: 16.09.2015 22:00

Turystyka daje sobie radę z kryzysem

Foto: materiały prasowe

Rz: Jakie korzyści przyniosły turystyce brazylijskiej mistrzostwa świata w piłce nożnej w 2014 r.?

Wyniosły Brazylię na zupełnie inny, światowy poziom. Wzmocniliśmy pozycję konkurencyjną kraju, poprawiliśmy infrastrukturę oraz jakość usług. Jeśli spojrzymy na badanie konkurencyjności sektora turystycznego zrealizowane przez Światowe Forum Ekonomiczne jasno widać postęp po mistrzostwach. Badanie pokazuje, że Brazylia przeskoczyła 23 pozycje w ogólnym rankingu – z miejsca 51. w 2013 r. na miejsce 28. w 2015 r. Największą poprawę widać w konkurencyjności stadionów – w tej dziedzinie przeskoczyliśmy z pozycji 63. na trzecią. W dziedzinie zasobów kulturalnych – z 23. miejsca na ósme, co świadczy o lepszej strukturze naszej szerokiej i różnorodnej oferty kulturalnej.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Jesteśmy mistrzami świata. W prokrastynacji
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Opinie Ekonomiczne
Bogusław Chrabota: Dlaczego chińskie auta zwyciężają?
Opinie Ekonomiczne
Katarzyna Kucharczyk: Przepisy widmo, ale ryzyko realne
Opinie Ekonomiczne
Małgorzata Zaleska: NBP – kierunki zmian
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Śpiący gigant, który się nie budzi
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama