Czempioni warunkiem sukcesu

Wspieranie dużych firm musi się zaczynać w kraju. Poza Polską powinny być one wizytówką rodzimej gospodarki i przecierać szlaki mniejszym przedsiębiorstwom, ułatwiając im ekspansję zagraniczną.

Publikacja: 19.11.2017 20:00

W ocenie dyskutantów przedstawiciele administracji bez żadnego zażenowania powinni wpierać polskie p

W ocenie dyskutantów przedstawiciele administracji bez żadnego zażenowania powinni wpierać polskie przedsiębiorstwa za granicą.

Foto: Rzeczpospolita/Agata Blok

Rozmowa Artuta Osieckiego z Jerzym Kwiecińskim, sekretarzem stanu w Ministerstwie Rozwoju

– W Polsce dużych firm mamy ledwie 3 tys. To jak na wielkość naszej gospodarki niewiele, choć wytwarzają one lwią cześć produktu krajowego brutto – mówił Jerzy Kwieciński, wiceminister rozwoju, podczas rzeszowskiego Kongresu 590. Brał udział w dyskusji o tzw. polskich czempionach, czyli dużych rodzimych firmach odnoszących sukcesy nie tylko w kraju, ale i za granicą.

Pozostało 92% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację