Czempioni warunkiem sukcesu

Wspieranie dużych firm musi się zaczynać w kraju. Poza Polską powinny być one wizytówką rodzimej gospodarki i przecierać szlaki mniejszym przedsiębiorstwom, ułatwiając im ekspansję zagraniczną.

Publikacja: 19.11.2017 20:00

W ocenie dyskutantów przedstawiciele administracji bez żadnego zażenowania powinni wpierać polskie p

W ocenie dyskutantów przedstawiciele administracji bez żadnego zażenowania powinni wpierać polskie przedsiębiorstwa za granicą.

Foto: Rzeczpospolita/Agata Blok

Rozmowa Artuta Osieckiego z Jerzym Kwiecińskim, sekretarzem stanu w Ministerstwie Rozwoju

– W Polsce dużych firm mamy ledwie 3 tys. To jak na wielkość naszej gospodarki niewiele, choć wytwarzają one lwią cześć produktu krajowego brutto – mówił Jerzy Kwieciński, wiceminister rozwoju, podczas rzeszowskiego Kongresu 590. Brał udział w dyskusji o tzw. polskich czempionach, czyli dużych rodzimych firmach odnoszących sukcesy nie tylko w kraju, ale i za granicą.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Opinie Ekonomiczne
Janusz Jankowiak: Permanentna kampania wyborcza to gra ryzykowna dla gospodarki
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Trudno rządzić, nie mając zdania. Czy leci z nami pilot?
Opinie Ekonomiczne
Czy liderzy polityczni zapobiegną recesji w Polsce, Unii, USA?
Opinie Ekonomiczne
Prezydentura Nawrockiego będzie osłabiać giełdę i złotego, podbijać koszt długu
Opinie Ekonomiczne
Cieślak-Wróblewska: Finanse publiczne to temat tabu, którego nie możemy dłużej unikać