Ale w Polsce działają trendsetterzy. Kim są?
Trendsetter to osoba, która tworzy i kreuje trendy. Znane marki zazwyczaj kontaktują się z menedżerami gwiazd i rozmawiają z nimi o promocji ich produktu. W zależności od uzgodnień pomiędzy stronami firma może zażądać gwiazdy, jako trendsettera, na wyłączność. Wtedy wyposaża ją od stóp do głów w odzież, obuwie i akcesoria, a następnie podpisuje z nią umowę o tym, kiedy i ile razy pojawi się na imprezach. Oczywiście, chodzi o gale z dużą ilością fotoreporterów.
A więc trzeba być osobą z pierwszych stron gazet, by promować markę?
Markę może promować nie tylko gwiazda, ale i osoba znana w swoim środowisku, czyli lider opinii. Idealny kandydat na trendsettera to osoba otwarta, towarzyska i posiadająca dużą sieć kontaktów. Wyróżniająca się z tłumu, która potrafi zarekomendować coś innym. Dla takiej osoby normą jest spotykanie się ze znajomymi nie tylko w weekendy, ale i w środku tygodnia.
I co ważne – jest to jej absolutnie naturalny tryb życia i bycia. Trendsetterem może więc być znany i szanowany w swoim środowisku didżej, organizator głośnych imprez, niszowy artysta, właściciel sklepów z modnymi ubraniami.