Reklama

Wskaźniki i kursy ważne dla kredytobiorców - jak je interpretować

Publikacja: 05.05.2010 12:20

Wskaźniki i kursy ważne dla kredytobiorców - jak je interpretować

Foto: rp.pl, Anna Ogonowska-Rejer a.o.r. Anna Ogonowska-Rejer

• Do ustalenia oprocentowania banki przyjmują przeważnie 1,3 lub 6 miesięczne stawki depozytów międzybankowych. Pod koniec marca stawka 3-miesięcznego WIBOR wynosiła 4,1 pkt. proc.

• W ubiegłym miesiącu stawki WIBOR systematyczne spadały z 4,1 punktów procentowych do 3,86 na koniec kwietnia. Miało to wpływ na nieznaczny spadek oprocentowanie kredytów hipotecznych.

• W kwietniu 2009 roku średnia stawka WIBOR wynosiła 4,21 punktu procentowego i była o 0,28 pp. wyższa niż obecnie (średnia 3,93 pp.).

• W ubiegłym miesiącu RPP ponownie nie zmieniła podstawowych stóp procentowych, które obowiązują od czerwca 2009 r.

• Stawki 3-miesięcznego LIBOR dla franka szwajcarskiego były na stałym poziomie 0,24 pp. To o 0,16 pp. niżej niż przed rokiem.

Reklama
Reklama

• W ubiegłym miesiącu nieznacznie spadł średni kurs euro. W kwietniu kurs euro wahał się od 3,84 do 3,95 zł. Natomiast średni kurs euro wynosił 3,87 zł, a w marcu 3,89 zł.

• Kurs franka szwajcarskiego nieznacznie wzrósł - wahał się od 2,68 do 2,76 zł, średnio wynosił 2,70 zł.

[mail=a.ogonowska@rp.pl]a.ogonowska@rp.pl[/mail]

• Do ustalenia oprocentowania banki przyjmują przeważnie 1,3 lub 6 miesięczne stawki depozytów międzybankowych. Pod koniec marca stawka 3-miesięcznego WIBOR wynosiła 4,1 pkt. proc.

• W ubiegłym miesiącu stawki WIBOR systematyczne spadały z 4,1 punktów procentowych do 3,86 na koniec kwietnia. Miało to wpływ na nieznaczny spadek oprocentowanie kredytów hipotecznych.

Reklama
Nieruchomości
Deweloperzy lubią „obwarzanki” i kurorty. A co lubią klienci?
Nieruchomości
„Pomysły” deweloperów, czyli jak z domu może powstać blok
Nieruchomości
Skycity Gdynia z widokiem na morze, las i miasto
Nieruchomości
Czy mieszkanie na wynajem da jeszcze zarobić
Nieruchomości
Fabryka Park Katowice z nowym właścicielem. Czy obiekt jeszcze urośnie?
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama