Konkurenci twierdzą, że France Telecom sprzedaje dostęp do meczów francuskiej pierwszej ligi piłkarskiej poniżej kosztów, przez co odbiera im klientów płatnej telewizji. Miesięczny abonament na mecze Ligue 1 kosztuje 6 euro.
Poza tym France Telecom obligatoryjnie wiąże sprzedaż usług telewizyjnych z szerokopasmowym dostępem do Internetu. Zdaniem konkurentów to niedopuszczalne w przypadku operatora, który z tytułu dawnego monopolu ma dominującą pozycję na stacjonarnym rynku telekomunikacyjnym.
Canal Plus – monopolista na francuskim rynku satelitarnej płatnej telewizji – boryka się z rosnącą konkurencją France Telecom, który od kilku lat świadczy usługi TV za pośrednictwem linii telefonicznych. Nie tylko zdobył już ponad milion abonentów, ale w 2008 r. ubiegł Canal Plus i kupił prawa do transmitowania meczów francuskiej ligi za 203 mln euro.
Zbliżona sytuacja jest w Polsce, gdzie o rynek płatnej telewizji walczy Telekomunikacja Polska, spółka zależna FT. Jej udział w rynku telewizyjnym jest znacznie skromniejszy (ok. 140 tys. klientów) niż FT we Francji.
Canal Plus i SFR należą do koncernu Vivendi.