Zawierający 390 tys. pozycji dział e-książek Amazona skierowany jest głównie do użytkowników Kindle’a, elektronicznego czytnika książek Amazon. Popularność zdobył on głównie w USA, a od niedawna dostępny jest też w Polsce.

– Wysoka sprzedaż to po części rezultat uruchomienia Kindle’a przez nowych użytkowników, którzy dostali go na gwiazdkę. Mimo to dla Amazona i inwestujących w e-booki firm to kamień milowy w rozwoju biznesu – skomentował Henry Blodget, założyciel wpływowego serwisu Silicon Alley Insider.

Amazon nie podał, ile e-książek trafiło do nabywców. Powodem mogą być straty na e-lekturach. Przy cenach 2,99 – 9,99 dol. za książkę firma traci ok. 1 dolara na sztuce. Amazon jednak inwestuje w e-książki, licząc na poprawę rentowności.

Potencjał w rynku elektronicznych książek widzą także konkurenci Amazona, m.in. Barnes & Noble, która sprzedaje konkurujący z Kindle’em czytnik Nook.