Reklama piwa Żywiec z Tomaszem Adamkiem, podobnie jak zaprezentowane wcześniej filmy z udziałem aktora Krzysztofa Majchrzaka i muzyka Wojciecha Waglewskiego emitowany będzie w stacjach ogólnopolskich i kanałach tematycznych.

Na koniec 2009 r. według firmy badawczej Nielsen do marki Żywiec należało 7,5 proc. polskiego rynku piwa pod względem wartości sprzedaży. Dawało jej to trzecie miejsce ex equo z inną marką grupy Żywiec Tatrą oraz Lechem produkowanym przez Kompanię Piwowarską. Grupa Żywiec jest drugi producentem piwa w Polsce. Na jej produkt jest wydawana niemal co trzecia złotówka przeznaczana przez Polaków na piwo. Firma badawcza Euromonitor International szacuje, że w tym roku wydamy na piwo nieco ponad 20 mld zł. Kwota ta będzie o ok. 5 proc. niższa niż w 2009 r. Z szacunków Euromonitora wynika także, że o 4 proc. mniejsza niż przed rokiem może być w 2010 r. wielkość sprzedaży piwa w naszym kraju.

Nieudany dla piwowarów może być także 2011 r. Według analityków Euromonitora nasze wydatki mogą spaść wówczas do ok. 19,7 mld zł. Natomiast ilość kupionego przez nas piwa zmniejszy się o kolejne 1,3 proc. Do lekkiego ożywienia na polskim rynku dojdzie w 2012 r. Jednak jak zakłada Euromonitor wielkość ani wartość sprzedaży nie wróci wtedy do poziomu z 2009 r.

W pierwszej połowie ubiegłego roku sprzedaż piwa zmniejszyła się w Polsce o 12,5 proc. Natomiast według wstępnych szacunków w ciągu całego 2009 r. popyt na nie skurczył się o ok. 8 proc.