Reklama

Udana próba walnego w sieci

Żadna spółka nie przeprowadziła dotąd walnego zgromadzenia akcjonariuszy przez Internet

Publikacja: 19.02.2010 01:21

Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych (SEG) przy udziale przedstawicieli rynku kapitałowego przeprowadziło elektroniczne walne zgromadzenie zwykłej spółki.

Symulacja odbyła się podczas Pierwszego Kongresu Prawników Spółek Giełdowych SEG. Patronat nad imprezą objęły m.in. „Rz” i „Parkiet”.

Przedstawiciele SEG mówią o sukcesie akcji, która miała na celu pokazanie problemów, jakie mogą napotkać spółki w trakcie takiego walnego.

Pierwsze pojawiły się już na samym początku, ponieważ mec. Leszek Koziorowski z kancelarii Gessel, który miał prowadzić wirtualne walne, utknął na zaśnieżonych drogach. Z tego powodu przećwiczono dodatkowe nieplanowane warianty, takie jak wybór nowego prowadzącego obrady.

Jednak główne obawy firm związane z elektronicznym walnym mają charakter prawny. Spółki wskazują np. na możliwość przerwania połączenia internetowego z inwestorami. To może skutkować zaskarżeniem podjętych uchwał.

Reklama
Reklama

Przedstawiciele SEG podkreślają, że choć od poprzedniej symulacji minęło tylko kilka miesięcy, to problemy z połączeniem internetowym były znacznie mniejsze.

Jednak do tej pory żadna firma giełdowa nie zdecydowała się na przeprowadzenie WZA przez Internet. W tym roku również nikt nie oczekuje, że spółki postawią na sieć.

Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych (SEG) przy udziale przedstawicieli rynku kapitałowego przeprowadziło elektroniczne walne zgromadzenie zwykłej spółki.

Symulacja odbyła się podczas Pierwszego Kongresu Prawników Spółek Giełdowych SEG. Patronat nad imprezą objęły m.in. „Rz” i „Parkiet”.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama