Telewizja od TP

Milion abonentów telewizji w dwa lata – to ambitny, ogłoszony wczoraj plan Telekomunikacji Polskiej

Publikacja: 14.05.2010 04:33

– Liczymy, że ostatni kwartał roku przyniesie nam podobny wzrost bazy abonenckiej jak IV kwartał 2009 roku, gdy powiększyła się ona o blisko 100 tys. – powiedział Galej. W marcu z telewizji TP korzystało 417 tys. osób.

Galej nie wykluczył, że TP zawalczy o klienta ceną. – Z naszych badań wynika, że 60 proc. gospodarstw domowych korzysta obecnie z telewizji płatnej, choć proste sumowanie danych operatorów wskazywałoby na to, że jest to 80 proc. Zdajemy sobie sprawę, że do zdobycia jest jeszcze 1,5 mln gospodarstw domowych. Niewykluczone, że są to klienci z dolnej półki, którzy potrzebują podstawowej, taniej oferty – powiedział Galej.

[wyimek]417 tysięcy klientów usług telewizyjnych miała TP pod koniec marca[/wyimek]

TP planuje wprowadzić po wakacjach nowy dekoder pozwalający na odbiór telewizji w trzech technologiach: satelitarnej, IPTV oraz DVB-T (cyfrowa telewizja naziemna). Pozwoli to abonentom TP odbierać m.in. Polsat, którego brak w ofercie telekom boleśnie odczuwa.

W tym roku TP wprowadzi kanały w rozdzielczości HD w ofercie opartej o technologię IPTV. Według Galeja ich odbiór wymaga łącza o przepustowości od 4 Mb/s, a optymalnie 8 Mb/s. To znaczy, że z szerszej oferty skorzysta tylko część klientów TP.

Jak mówił Maciej Witucki, prezes TP, z dostępu o wyższych niż 6 Mb/s przepustowościach ma w końcu roku korzystać ponad 10 proc. abonentów Internetu.

– Liczymy, że ostatni kwartał roku przyniesie nam podobny wzrost bazy abonenckiej jak IV kwartał 2009 roku, gdy powiększyła się ona o blisko 100 tys. – powiedział Galej. W marcu z telewizji TP korzystało 417 tys. osób.

Galej nie wykluczył, że TP zawalczy o klienta ceną. – Z naszych badań wynika, że 60 proc. gospodarstw domowych korzysta obecnie z telewizji płatnej, choć proste sumowanie danych operatorów wskazywałoby na to, że jest to 80 proc. Zdajemy sobie sprawę, że do zdobycia jest jeszcze 1,5 mln gospodarstw domowych. Niewykluczone, że są to klienci z dolnej półki, którzy potrzebują podstawowej, taniej oferty – powiedział Galej.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie