Reklama

Telewizja od TP

Milion abonentów telewizji w dwa lata – to ambitny, ogłoszony wczoraj plan Telekomunikacji Polskiej

Publikacja: 14.05.2010 04:33

– Liczymy, że ostatni kwartał roku przyniesie nam podobny wzrost bazy abonenckiej jak IV kwartał 2009 roku, gdy powiększyła się ona o blisko 100 tys. – powiedział Galej. W marcu z telewizji TP korzystało 417 tys. osób.

Galej nie wykluczył, że TP zawalczy o klienta ceną. – Z naszych badań wynika, że 60 proc. gospodarstw domowych korzysta obecnie z telewizji płatnej, choć proste sumowanie danych operatorów wskazywałoby na to, że jest to 80 proc. Zdajemy sobie sprawę, że do zdobycia jest jeszcze 1,5 mln gospodarstw domowych. Niewykluczone, że są to klienci z dolnej półki, którzy potrzebują podstawowej, taniej oferty – powiedział Galej.

[wyimek]417 tysięcy klientów usług telewizyjnych miała TP pod koniec marca[/wyimek]

TP planuje wprowadzić po wakacjach nowy dekoder pozwalający na odbiór telewizji w trzech technologiach: satelitarnej, IPTV oraz DVB-T (cyfrowa telewizja naziemna). Pozwoli to abonentom TP odbierać m.in. Polsat, którego brak w ofercie telekom boleśnie odczuwa.

W tym roku TP wprowadzi kanały w rozdzielczości HD w ofercie opartej o technologię IPTV. Według Galeja ich odbiór wymaga łącza o przepustowości od 4 Mb/s, a optymalnie 8 Mb/s. To znaczy, że z szerszej oferty skorzysta tylko część klientów TP.

Reklama
Reklama

Jak mówił Maciej Witucki, prezes TP, z dostępu o wyższych niż 6 Mb/s przepustowościach ma w końcu roku korzystać ponad 10 proc. abonentów Internetu.

– Liczymy, że ostatni kwartał roku przyniesie nam podobny wzrost bazy abonenckiej jak IV kwartał 2009 roku, gdy powiększyła się ona o blisko 100 tys. – powiedział Galej. W marcu z telewizji TP korzystało 417 tys. osób.

Galej nie wykluczył, że TP zawalczy o klienta ceną. – Z naszych badań wynika, że 60 proc. gospodarstw domowych korzysta obecnie z telewizji płatnej, choć proste sumowanie danych operatorów wskazywałoby na to, że jest to 80 proc. Zdajemy sobie sprawę, że do zdobycia jest jeszcze 1,5 mln gospodarstw domowych. Niewykluczone, że są to klienci z dolnej półki, którzy potrzebują podstawowej, taniej oferty – powiedział Galej.

Reklama
Media
Zygmunt Solorz odwołany. Cyfrowy Polsat ma nowego prezesa
Media
„Rzeczpospolita” i „The New York Times” razem w nowej ofercie subskrypcyjnej
Media
Prawnik dzieci Zygmunta Solorza o sporze o sukcesję: do ugody wystarczy dobra wola
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Reklama
Reklama