Gorący czas w telewizji

Największe grupy walczą o klientów na przyszły rok. Rynek reklamy TV ma w 2015 r. rosnąć szybciej, ale też graczy jest na nim coraz więcej.

Aktualizacja: 09.12.2014 08:46 Publikacja: 09.12.2014 07:58

Według najnowszych prognoz domu mediowego ZenithOptimedia w przyszłym roku rynek reklamy wzrośnie o

Według najnowszych prognoz domu mediowego ZenithOptimedia w przyszłym roku rynek reklamy wzrośnie o 3,4 proc.

Foto: Fotorzepa, Rafał Guz

Według najnowszych prognoz domu mediowego ZenithOptimedia w przyszłym roku rynek reklamy wzrośnie o 3,4 proc., podczas gdy w tym roku będzie to 3 proc. Tegoroczny wynik i tak będzie więc niezły, bo wcześniej firma zakładała zwyżkę o 2,1 proc.

– Nasze prognozy dla telewizji są wyższe od poprzednich m.in. z uwagi na wzrost sprzedaży GRP (Gross Rating Points – punkty, w których reklamodawcy mierzą, do ilu odbiorców dotarła dana reklama przy określonej liczbie jej emisji – red.). W tym roku na rynku pojawiło się 13 nowych stacji, a oferowany przez nie czas reklamowy sprzedaje się praktycznie natychmiast w 100 proc. Pozwoliło to na zwiększenie dostępnego czasu reklamowego – wyjaśnia Iwona Jaśkiewicz-Kundera, szefowa działu zakupów w ZenithOptimedia Group.

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Media
Maciej Miłosz dołącza do działu gospodarczo-biznesowego „Rzeczpospolitej”
Media
Subskrypcje „Rzeczpospolitej” dla studentów i pracowników Collegium Civitas
Media
Dystrybutorzy i producenci filmów w Polsce biją finansowe rekordy. Oto powód
Media
Netflix bije kwartalne prognozy i ostrzega. Wyjdzie silnie poza streaming?
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Media
Bruksela uznaje platformę porno za VLOP i… każe chronić nieletnich i ujawnić reklamy