Reklama

Rupert Murdoch odchodzi z 21st Century Fox

Miliarder australijskiego pochodzenia planuje przekazanie stanowiska prezesa koncernu medialnego synowi.

Aktualizacja: 11.06.2015 16:59 Publikacja: 11.06.2015 16:26

Rupert Murdoch (w środku) w towarzystwie syna Jamesa (z prawej)

Rupert Murdoch (w środku) w towarzystwie syna Jamesa (z prawej)

Foto: Bloomberg

O planach rezygnacji 84-letniego Ruperta Murdocha z funkcji prezesa spółki medialnej 21st Century Fox poinformowało CNN, powołując się na źródła zbliżone do koncernu. Najprawdopodobniej pozostanie on szefem rady nadzorczej Foxa. Jej wiceszefem zma zostać jego kolejny syn Lachlan.

- Sprawa sukcesji będzie tematem zaplanowanego wcześniej spotkania rady nadzorczej - można przeczytać w oświadczeniu opublikowanym przez 21st Century Fox. Koncern ten jest właścicielem stacji telewizyjnych z rodziny Fox oraz studia filmowego Twentieth Century Fox Film Corporation. Spółka powstała w 2013 r. w wyniku podzielenie aktywów medialnych koncernu News Corp. na aktywa telewizyjne i wydawnicze. Oprócz stacji Fox ma ona udziały m.in. w płatnych telewizjach – działającej w Azji StarTV oraz europejskiej Sky, właścicielu m.in. brytyjskiej BSkyB.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama