Debiut Apple Watch dał dodatkowy impuls rozpędzonemu rynkowi ubieralnych urządzeń

Debiut Apple Watch dał dodatkowy impuls i tak już mocno rozpędzonemu rynkowi ubieralnych urządzeń. Ich producentów czekają kolejne dobre lata.

Publikacja: 24.02.2016 21:00

Foto: Bloomberg

W ubiegłym roku na świecie sprzedało się 78,1 mln ubieralnych gadżetów, czyli ponaddwukrotnie więcej niż rok wcześniej – podsumowała firma badawcza IDC. W samym IV kwartale było to 27,4 mln urządzeń. To także o ponad dwa razy więcej niż jeszcze rok wcześniej. Zgodnie z oczekiwaniami ekspertów kwitnącą modę na gadżety, z angielskiego nazywane wearables, wzmocnił ubiegłoroczny debiut Apple Watch.

W Barcelonie, gdzie mobilny rynek od kilku dni prezentuje tegoroczne nowinki na corocznym Kongresie Mobilnym (Mobile World Congress), po raz pierwszy odbyła się w środę także Konferencja Wearable Technologies, na której pomiędzy projektami z całego świata znalazł się i produkt z Polski – maska Neuroon, która ma umożliwiać jej użytkownikom „zarządzanie" snem.

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Media
Nie żyje Tomasz Świderek. Przez lata pisał w „Rz” o telekomunikacji
Media
Masowy protest dziennikarzy w Grecji. „Nie stać nas na utrzymanie rodzin”
Media
Nie żyje założyciel Money.pl Arkadiusz Osiak
Media
Meta oskarżona o cenzurę. Zablokowała linki do gazety i felieton niezależnego dziennikarza
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Media
Polska w gronie muzycznych liderów. Głównie dzięki streamingowi