Reklama
Rozwiń

IAB Polska i PwC: rynek reklamy internetowej w Polsce w I kwartale 2016 r.

Jak policzyły IAB Polska i PwC, w pierwszym kwartale rynek reklamy internetowej w Polsce wzrosło rok do roku aż o 24,9 proc. i po trzech miesiącach 2016 r. był wart aż 800 mln zł.

Publikacja: 02.08.2016 16:36

To więcej niż był wart rynek cyfrowej reklamy w Polsce w całym 2007 roku. Wzrost wydatków na reklamę w sieci w I kw. był natomiast wyższy niż całym ubiegłym roku, kiedy wydatki zwiększyły się r/r o 20 proc. i wynosiły 3,17 mld zł.

Najszybciej rosła reklama graficzna (bez wideo): o 43 proc., która stanowiła już połowę wszystkich wydatków. - Duży wpływ na tempo rozwojowe tego formatu ma reklama w mediach społecznościowych, której wartość wzrosła o 136 proc. – podaje IAB. Kolejne były: reklama w wyszukiwarkach (wzrost r/r o 33 proc., udział w rynku na poziomie 12 proc.) i ogłoszenia (udział na poziomie 13,3 proc., wzrost r/r o 14 proc.). Na reklamę wideo firmy wydały o 11 proc. więcej niż rok wcześniej i stanowiła ona 8 proc. reklamowego tortu. - Należy także zwrócić uwagę na utrzymującą się wysoką dynamikę wydatków reklamowych w urządzeniach mobilnych, które wzrosły o 89 proc. i pozyskały 18 proc. tortu reklamowego on-line – podaje IAB.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji