– Sądzimy, że kryzysowy rok jest już za nami i że obecny będzie dla nas lepszy niż poprzedni – podkreśla Maciej Grzywaczewski, wiceprezes największego w Polsce niezależnego producenta telewizyjnego ATM Grupa.
Spółka rozpoczyna pracę nad kilkoma nowymi produkcjami. – Rusza „Licencja na wychowanie” w TVP 2, w Polsacie – „On i ona”, jesteśmy w trakcie przygotowań do produkcji „Tancerzy”, „Ojca Mateusza”, a niebawem zaczniemy realizować nowe odcinki „Rancza” i nowy serial o ratownikach górskich do jesiennej ramówki TVP 1 – wylicza Grzywaczewski.
Oznaki poprawy na rynku widzi też Ryszard Sibilski, dyrektor zarządzający Endemol Polska, który wyprodukował m.in. serial „Klub Szalonych Dziewic” do wiosennej ramówki TVN.
– Ten rok zaczyna się lepiej niż ubiegły. Oceniam, że wiosenna ramówka w największych stacjach jest znacznie bogatsza niż rok wcześniej, głównie w seriale, w które stacje mocno zainwestowały. A to nie jest tani produkt – mówi Sibilski.
Jego zdaniem ruch na rynku jest większy niż w ubiegłym roku. – Kontynuujemy produkcję niektórych projektów, ale też zadebiutowaliśmy w TVN z serialem „Klub Szalonych Dziewic”. Przygotowujemy losowania lotto, teleturniej dla telewizji publicznej i programy dla TV 4. Produkujemy też dla innych krajów – właśnie powstaje teleturniej „Grasz czy nie grasz” na rynek ukraiński – mówi Sibilski.