Reklama
Rozwiń

Widzowie interesują się telewizją a la carte

Prawie połowa polskich widzów deklaruje, że chciałaby móc wykupić dostęp do pojedynczych kanałów telewizyjnych, czyli korzystać z tzw. modelu a la carte.

Aktualizacja: 13.01.2016 21:52 Publikacja: 13.01.2016 21:00

Widzowie interesują się telewizją a la carte

Foto: Flickr

Ten odsetek wzrósł z 45 proc. do 48 proc. w tym roku – wynika z badań domu mediowego MEC. – Wśród klientów poszczególnych typów telewizji, w największym stopniu taka ofertą byliby zainteresowani klienci operatorów satelitarnych (52 proc.). W podziale na operatorów największe zainteresowanie telewizją a la carte wyrażają klienci nc+: sześć osób na dziesięć chciałoby kupować pojedyncze kanały telewizyjne – podaje firma.

To dość popularne życzenie klientów płatnej telewizji także na innych rynkach. Z badań firmy Irdeto wynika, że telewizję a la carte chciałoby mieć 58 proc. klientów płatnych usług telewizyjnych w USA, 54 proc. w Singapurze, 46 proc. w Australii i 42 proc. w Wielkiej Brytanii. – Oczekiwania widzów i interesy operatorów są sprzeczne w wymiarze swobody dostępu do kanałów. Widzowie chcą swobodnie dobierać stacje do swoich pakietów, ponieważ rzadko korzystają z dużej puli kanałów dostępnych w swojej ofercie. W ubiegłym roku trzy czwarte czasu oglądania polskiego telewidza w wieku 16–49 lat przypadało na 25 stacji– zauważa Joanna Nowakowska, menedżer ds. komunikacji i analiz rynkowych w MEC. Model a la carte chętnie powitałby co drugi klient UPC, Cyfrowego Polsatu i Multimediów oraz 45 proc. klientów Vectry. Najchętniej wybieraliby do indywidualnego zakupu stacje: HBO, Discovery (po 48 proc. wskazań) oraz Canal+ i National Geographic (po 37 proc. wskazań).

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji