Reklama
Rozwiń
Reklama

Widzowie interesują się telewizją a la carte

Prawie połowa polskich widzów deklaruje, że chciałaby móc wykupić dostęp do pojedynczych kanałów telewizyjnych, czyli korzystać z tzw. modelu a la carte.

Aktualizacja: 13.01.2016 21:52 Publikacja: 13.01.2016 21:00

Widzowie interesują się telewizją a la carte

Foto: Flickr

Ten odsetek wzrósł z 45 proc. do 48 proc. w tym roku – wynika z badań domu mediowego MEC. – Wśród klientów poszczególnych typów telewizji, w największym stopniu taka ofertą byliby zainteresowani klienci operatorów satelitarnych (52 proc.). W podziale na operatorów największe zainteresowanie telewizją a la carte wyrażają klienci nc+: sześć osób na dziesięć chciałoby kupować pojedyncze kanały telewizyjne – podaje firma.

To dość popularne życzenie klientów płatnej telewizji także na innych rynkach. Z badań firmy Irdeto wynika, że telewizję a la carte chciałoby mieć 58 proc. klientów płatnych usług telewizyjnych w USA, 54 proc. w Singapurze, 46 proc. w Australii i 42 proc. w Wielkiej Brytanii. – Oczekiwania widzów i interesy operatorów są sprzeczne w wymiarze swobody dostępu do kanałów. Widzowie chcą swobodnie dobierać stacje do swoich pakietów, ponieważ rzadko korzystają z dużej puli kanałów dostępnych w swojej ofercie. W ubiegłym roku trzy czwarte czasu oglądania polskiego telewidza w wieku 16–49 lat przypadało na 25 stacji– zauważa Joanna Nowakowska, menedżer ds. komunikacji i analiz rynkowych w MEC. Model a la carte chętnie powitałby co drugi klient UPC, Cyfrowego Polsatu i Multimediów oraz 45 proc. klientów Vectry. Najchętniej wybieraliby do indywidualnego zakupu stacje: HBO, Discovery (po 48 proc. wskazań) oraz Canal+ i National Geographic (po 37 proc. wskazań).

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Media
Rada Cyfrowego Polsatu bez Justyny Kulki
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Media
„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama