Widzowie interesują się telewizją a la carte

Prawie połowa polskich widzów deklaruje, że chciałaby móc wykupić dostęp do pojedynczych kanałów telewizyjnych, czyli korzystać z tzw. modelu a la carte.

Aktualizacja: 13.01.2016 21:52 Publikacja: 13.01.2016 21:00

Widzowie interesują się telewizją a la carte

Foto: Flickr

Ten odsetek wzrósł z 45 proc. do 48 proc. w tym roku – wynika z badań domu mediowego MEC. – Wśród klientów poszczególnych typów telewizji, w największym stopniu taka ofertą byliby zainteresowani klienci operatorów satelitarnych (52 proc.). W podziale na operatorów największe zainteresowanie telewizją a la carte wyrażają klienci nc+: sześć osób na dziesięć chciałoby kupować pojedyncze kanały telewizyjne – podaje firma.

To dość popularne życzenie klientów płatnej telewizji także na innych rynkach. Z badań firmy Irdeto wynika, że telewizję a la carte chciałoby mieć 58 proc. klientów płatnych usług telewizyjnych w USA, 54 proc. w Singapurze, 46 proc. w Australii i 42 proc. w Wielkiej Brytanii. – Oczekiwania widzów i interesy operatorów są sprzeczne w wymiarze swobody dostępu do kanałów. Widzowie chcą swobodnie dobierać stacje do swoich pakietów, ponieważ rzadko korzystają z dużej puli kanałów dostępnych w swojej ofercie. W ubiegłym roku trzy czwarte czasu oglądania polskiego telewidza w wieku 16–49 lat przypadało na 25 stacji– zauważa Joanna Nowakowska, menedżer ds. komunikacji i analiz rynkowych w MEC. Model a la carte chętnie powitałby co drugi klient UPC, Cyfrowego Polsatu i Multimediów oraz 45 proc. klientów Vectry. Najchętniej wybieraliby do indywidualnego zakupu stacje: HBO, Discovery (po 48 proc. wskazań) oraz Canal+ i National Geographic (po 37 proc. wskazań).

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie